onsdag 2 januari 2013

Wrappat och shoppat

Gubbens bil lämnades hos Rejmes tidigt imorse för reparation efter en parkeringsskadan/smitningsolycka. Efter det hämtade jag svärmor och for till DollarStore i Arboga. Vi handlade lite av varje... städgrejer, godis, ramar och livets andra nödvändigheter.

Hämtade upp gubben och åt lunch hos svärföräldrarna innan vi åkte till Marieberg för hard core wrappande! Döm om vår förvåning när Rejmes skadeverkstad ringde upp och sa att bilen var klar... redan kl 15, samma dag... fast de flaggade för att det skulle ta till fredag eftermiddag. Strålande arbete! Och bakre stötfångare, dragkroken och elkontakten är utbytta inkl lackerade plåtdelar. Fantastiskt snabbt jobbat - vilket uppskattas mycket!

Åter till shoppandet nu...

På EM Möbler blev det en två stora blockljus, fyra antikljus och en rund lykta (silver utanpå, lila inuti).

På Indiska hittade jag 8 glasunderlägg och två tofsar som jag tänkte ha till dekoration till ett par gardiner i köket, när våren kommer...

På Clas Ohlson wrappade jag en förvaringslåda på hjul, röd med vita stjärnor.

Förutom detta köpte jag en väska och en långkofta från Rosebud.

En glad shoppingdag med andra ord!







  

2 kommentarer:

  1. Var det dyrt att få bilen fixad? Vi var med om en parkeringsskada för 1-2 år sedan, minns itt riktigt. Det skedde då vi var inne på ICA. Upptäckte en buckla på bakdörren på min sida, med vitt avskrap. Polisanmält såklart. Men ja, bucklan finns fortfarande kvar. Har tyvärr inte råd att prioritera kosmetiska skador när däck, vindrutetorkare etc också behövs....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna skada kostade oss inte en krona, den gick helt på motpartens försäkring som jag hotade med polisanmälan om hon inte ringde sitt försäkringsbolag, eftersom hon smet, men vittnen tog regnumret. Min försäkring täcker smitnings- & vandalism helt så jag slipper självrisk om det händer, men annars är väl självrisken från 1500:- tror jag.

      Radera