torsdag 23 juli 2015

2 månader

Min lille Snubbelibubbe är nu två månader och som alla andra föräldrar säger jag "det känns som han alltid funnits - ett liv utan honom är otänkbart"!

Han utvecklar sina färdigheter och fick med mycket beröm godkänt på 2 månaders kontrollen hos BVC. Faktum var att han prickade av både 2 och 3 månaders kontrollen eftersom han kunde det han ska kunna om en månad redan nu och har börjat öva sig på nästa steg istället. Vi ska ju ändå på kontroll vid 3 månader men då blir det mest för att väga och mäta bara. 

Han väger nu 5596 g och är 56 cm, så lille knubbisen följer sin kurva bra. Han äter ordentligt och är för det mesta glad, skrattar och verkar allmänt nöjd med tillvaron. Sover bra på natten gör han också med en eller två nattmål och sen somna om direkt - vilket betyder att jag får sova bra med och sällan känner behov av att sova dagtid när han sover utan istället får vardagliga saker gjorda då. 

Eftersom han är ett lättsamt barn kan han vara med överallt... på viktigt möte med chefen på Stadshotellet, ute på finrestaurang, på mitt jobb, kurdiska fester... inget har hittills varit nåt problem. Vi har liksom fortsatt leva på samma sätt som tidigare, bara att vi har en liten bebis med oss och det funkar fint. Vi har välsignats med ett lättsamt barn. (Misstänker att jag får äta upp de orden förr eller senare - men tills dess njuter vi!)

Mina dagar fylls av lek och träning i babygymmet, matande, sånger, ramsor, kissiga blöjor och mys... plus de där vanliga, trista sakerna som städning, tvätt och sånt - men när man får ha en varm och go bebis som sover gott på ens bröst, som belöning, så kan man lätt leva även med en dammsugardans då och då. 



   

1 kommentar:

  1. Underbart och du gör helt rätt i att njuta av vardagen tillsammans med lilleman... De år fortare än man tror...

    SvaraRadera