torsdag 28 februari 2013

Lever och jobbar på...

Har visst blivit en paus här... Har helt enkelt inte haft så mycket att skriva om...

Jag har jobbar, firat några som fyllt år, jobbat mer, fart och flängt och jobbat ännu mer. Igår for jag till Karlstad för att baka en tårta med min brorson efter ett par återtag och innan jag får till Skoghall och Arianne's för lite shopping. Katarina som driver Arianne's har så himla fint sortiment. Jag skulle lätt kunna köpa allt hon har i butiken och priserna är inte så farliga heller - man hamnar i en liten bit av himmelriket när man kliver innanför dörrarna där.

Självklart handlade jag några, helt onödiga, saker... men det var trevligt och alldeles för längesen jag var där!

Tog en fika hos en kompis innan jag for hem mot Örebro. Ringde svärmor för att kolla om de hade nån middag kvar och hon blev så glad att jag ville äta nåt att hon ställde sig och gjorde kurdisk kebab för att jag tycker om det. Jag hade lika gärna ätit ris och kyckling som de hade ätit, men det gick inte att få henne att låta bli att laga kebaben. Gott var det i alla fall!



    

4 kommentarer:

  1. Åh du har samma smak som jag här, var har du köpt dessa tingestar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kommer från Ariannes på Skoghall, utanför Karlstad.

      Radera
  2. Svar
    1. Små, jättegoda, köttfärssaker med lite speciella kryddor i som jag äter med tomat, gurka och lök inrullade i ett salladsblad och med en krydda som heter Sumak strödd på. De är lätta att äta även för gbp-opade.

      Radera