söndag 17 februari 2013

Om 200 m har du nått ditt mål...

Att ha en 5-årig GPS är både intressant och lite skrämmande.

Nu menar jag inte en ouppdaterad GPS från Garmin utan en ytterst uppdaterad vägvisare från Munkfors.

Inte bara får man vägbeskrivning - den kommer även med kommentatorsspår!

"Nu ska du åka upp för backen. Åk försiktigt! Sen ska du svänga ner för backen och svänga höger... NEJ! jag menar vänster. Åk rakt fram, men akta dig för bilen som står där. Kör inte på den! Då får du betala pengar - det är onödigt! Nu... snart är vi framme - stanna... HÄR!"

Välsigna lilla hjärtat! Han är inte bara klok och duktig på att beskriva vägen - han är mer underhållande än min vanliga "surfer dude"-gpsröst OCH han kan höger och vänster bättre än mig!

Ur bilen skuttade min vägvisare och la till "Jag tror jag ska kalla dig maräng - för du söt"!

När man är 5 är maräng förmodligen en komplimang - när man närmar sig 40... inte lika mycket!

... tur jag har barnasinnet kvar!

 

1 kommentar:

  1. Underbart! Helt enkellt underbart och ja, du är söt som en maräng. =)

    SvaraRadera