onsdag 19 november 2014

Glossybox-glömska

De senaste två månadernas Glossyboxar har inte fått några inlägg... av ren slöhet, skulle jag nog säga. Jag har tagit bilder på allt och testat grejerna, men inte fått ihop nåt här.

Det kommer snart en eller ett par nya boxar - en vanlig månadsbox och en specialbox. Får se om jag får tummen ur att göra nåt inlägg då.

Här är i alla fall en bild på boxarna från september och oktober.

I september fick jag en ögonskuggsprimer, ett läppbalsam, en massageolja, en ögonkräm från Benefit, en lösögonskugga från MakeupStore och ett test på nåt från BodyShop. Det var väl inget som riktigt imponerade på mig i den boxen. Läppbalsamet tyckte jag luktade rätt otäckt och vill därför inte använda. Primern till ögonskugga var sådär tyckte jag. Massage-/badoljan var helt okej. Ögonskuggan hade fel färg för mig och kommer bli liggande. Ögonkrämen från Benefit är nog himla uppskruvad bara för att det är ett märke - jag ser ingen skillnad alls.


I oktober var boxen designad och så annorlunda ut, vilket var lite roligt. Innehållet var dock inte lika skoj.

Det var en High Tech Lighter från MakeupStore, i blått, som aldrig kommer användas förmodligen. Nån läpp och kindfärg från Mememe, i korall som inte passar mig särskilt bra. Jag kanske kan använda den som typ rouge, men den är flytande med en pensel så jag vet inte om jag blir vän med den. Dag- och nattkräm från Eucerin som jag faktiskt använt och är nöjd med. Den luktar gott och återfuktar bra - sen om den "fyller ut rynkor och fina linjer" låter jag vara osagt... jag är mindre torr i ansiktet i alla fall. En BB-kräm för håret som jag inte riktigt vet vad jag tycker om. Den luktar gott, men jag tyckte håret kändes fettigt när man använt den. Och sist ett rouge från So Susan, som var sönderslaget i småbitar när det kom, men Glossybox var snabba att skicka ut en ny. Dock är rouget lite mer glittrigt än jag vill ha nu på hösten, så det blir nog liggande tills i vår. En helt okej färg i alla fall.


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar