lördag 28 juni 2014

Paus

Festligt...!

Kroppen verkar, lagom till sommaren, valt att ta en paus i uppdraget som fungerande förpackning för inneboende energin. 

Nacken har något som av kiropraktorn liknades vid ryggskott, men i nacken, och som självklart ger en fantastisk huvudvärk. Ryggen håller på och bygger upp en sällan skådad muskelinflammation. Blåmärken ploppar upp som svampar här och var och huden är dessutom lite extra öm. 

All ledig tid ägnas därför åt horisontalläge på värmedyna eftersom det är det minst smärtsamma sättet att leva just nu...

Som om detta inte vore nog så har känslorna fått spel. Minsta lilla får tårkanalerna att jobba för högtryck. Trisskrapet i TV4, reklamfilmer, musik, YouTube-klipp med söta katter och bebisar, Undercover Boss, Here comes Honey Boo-Boo - glatt, sorgligt eller rena skräpet spelar ingen roll, känslorna svallar och jag gråter. 

Fasar för den dag allt exploderar för att någon på jobbet skojar med mig eller nån kund är lite extra jobbig... Jag vet liksom inte hur jag ska göra för att tömma de där tårkanalerna ordentligt, rensa ut känslorna för jag tycker inte jag har något att vara ledsen eller frustrerad över. Många gånger är tårarna för att jag gläds med det jag ser, inte av sorg, men det är nog så irriterande ändå...

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar