tisdag 1 juli 2014

Glossybox juni 2014

Så var det dags igen... Glossyboxen anlände idag och hämtades självklart ut i princip omgående!


Denna box var specialdesignad av Lovisa Burfitt och hela boxen hade samma design, rakt igenom. Till och med röda "maskar" som förpackning i lådan och Lovisas design på bandet.


Det var 6 produkter denna månad och spoilern hade talat om att det skulle vara med en mascara från Benefit i lådan och den såg jag fram mycket mot... resten var överraskningar.


Vi börjar väl med att titta närmare på innehållet då...

Naobay Protective Shampoo & Shower gel - Kombinerat schampo och duschkräm med 99 procent naturliga ingredienser. Innehåller bland annat lugnande och revitaliserande kamomillextrakt.

Luktar helt okej... som hotellschampoo typ. Schampoo och duschkräm går alltid åt så detta är en produkt jag kommer använda.

Originalprodukten innehåller 250 ml och kostar 165:-, jag fick en provförpackning på 200 ml.


Naked Lips Organic Lip Balm, Sea Buckthorn - Läppbalsam som innehåller havtornsolja och apelsinolja som ger både näring, fukt och ljuvlig doft! Innehåller 99 procent ekologiska och 100 procent naturliga ingredienser.

Testade detta direkt och det kändes faktiskt bra på läpparna. Doften var jag kanske inte helt förtjust i, men det kommer absolut att bli använt i alla fall...

Jag fick en originalprodukt som kostar 42:-


Färg Kajalpenna/Inliner -  Mjuk ögonpenna som finns i svart och vit - du får prova en av dessa. Rama in ögonen och sudda ut svärtan till en sotig look eller lägg den ljusa pennan på vattenlinjen för större och piggare ögon!

Jag fick den svarta, tyvärr... eftersom jag använder flytande eyeliner hellre än kajal, men ska testa denna... 

Jag fick en originalprodukt som kostar 99:-

 

Benefit Cosmetics They´re Real! Mascara - Kolsvart mascara som ger längd och volym samt böjer, fixerar och separerar fransarna. Dina fransar får en spektakulär wow-effekt. En mascara som är beyond belief!

Detta är nog min favoritprodukt i boxen. Varit sugen att testa denna ett tag och nu får jag chansen! YAY!

Originalprodukten innehåller 8,5 g och kostar 215:-, jag fick en provförpackning på 3 g.


Deo Doc Intimwipes Little Miracle Package! - Intimdeodorantwipes som är rengörande och effektivt motverkar svett/oönskad odör i underlivet samtidigt som de är pH-balanserade och skonsamma. Torkas på det intimområde som normalt är hårbeklätt.

Ärligt?! Detta är INTE en produkt som intresserar mig! Jag vill INTE deodoranta mina privatare delar! Vem har kommit på den här idén?! Hört talas om mild tvål och vatten? Sunt förnuft och rena underkläder kommer man långt med!

Jag fick en originalprodukt som innehåller 10 st wipes och kostar 105:-


Schwarzkopf Pro BC Oil Miracle Light Finishing Treatment - Vårdande hårolja som ger glans och motverkar frissighet - innehåller värmeskydd. Applicera några droppar i fuktigt hår som vård/värmeskydd eller i torrt hår som vård/glansgivande finish!

Hårolja är något jag använder nästan dagligen så detta är något jag gärna testar. Är den bra kommer jag dessutom att köpa en förpackning.

Originalförpackningen innehåller 100 ml och kostar 249:-, jag fick en provförpackning på 5 ml.


På det stora hela var detta en bra box, förutom de där intimdeodorantservetterna - förstår inte alls meningen med dem!

Nästa box ska också vara specialdesignad, för att matcha amerikanska flaggan och boxen ska innehålla amerikanska produkter - för att det är USA's nationaldag 4 juli. Bara att börja vänta igen...

 

2 kommentarer:

  1. Håller helt med dig om intimköret... Hårolja däremot har jag aldrig testat... Hur fungerar det och funkar det på färgat hår?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hårolja eller Arganolja är en olja som du kan använda i vått hår innan du stylar, som värmeskydd eller i torrt hår för att det inte ska vara så "flygit/frizzigt". Jag tycker det är jättebra ochtror inte det har nån betydelse om håret är färgat eller ej... snarare att det är bra som skydd till färgat hår eftersom färgning, blekning och permanent sliter väldigt mycket på håret.

      Radera