torsdag 31 juli 2014

Glossybox juli 2014

Glossyboxen är här! Denna månaden är den USA-inspirerad och heter "Stars & Stripes".


Vi kör väl igång direkt, utan omsvep...

Elizabeth Mott Smooth Shadow Creamy Eye Pencil - Krämig ögonskuggspenna i geléform som är enkel att applicera och sitter hela dagen tack vare dess vattenfasta formula. Den ljusa, lystriga pärlfärgen ger en pigg och vaken blick. Markera ögonen med en tjock linje eller använd pennan på hela ögonlocket som en ögonskugga - ensam eller under din puderögonskugga för extra mycket pigment och hållbarhet.

Det var en jättefin färg som verkligen sitter bra och glimmar fint! Denna kommer jag absolut att använda, men jag undrar om man verkligen ska vässa plastfodralet/pennan eller om det är något man ska skruva på för att få fram mer stift. Om det är det senare skruvar jag nog på fel ställe för här händer inget. Det återstår att se, men använd kommer den bli i vilket fall.

Originalprodukten kostar 139:-, men jag tror att jag fick en provförpackning - osäker.


Bellapierre Cosmetics Mineral Lipstick - Bellapierre lanserar nya härliga färger med mineralläppstift som är gjorda av naturliga vaxer, mineralpigment och innehåller skyddande antioxidanter.

Läppstiftet känns bra på läpparna, men färgen är inte min färg, så jag är tveksam till att detta kommer användas (av mig). Kanske ger bort det...

Originalprodukten kostar 229:- och det var den jag fick, i färgen Burlesque.


Teeez Trend Cosmetics Beautiful Flat Stiff Brush - Sminkpensel i fantastisk snygg design som passar till både puder- och krämögonskugga. Den ger ett fint resultat utan skarpa kanter tack vare borstens mjuka hår och rundade form.

Nya sminkborstar är alltid kul och välbehövligt. Ni tänker väl på att göra rent era borstar regelbundet så de inte blir bakteriehärdar?

Jag fick en originalprodukt som kostar 179:-


Seche Vite Dry Fast Top Coat - Världens mest prisade topplack som får ditt nackellack att torka snabbare, hålla längre och få en högglansig finish. Seche Vite ska ALLTID appliceras på vått nagellack, bra att veta är också att formulan är tjockare än de flesta andra märken.

Har inte testat än, men ska göra det imorgon kanske så naglarna blir helgfina... Ett bra topplack behövs alltid och får det dessutom nagellacket att torka snabbare så man slipper fula märken i det är ingen gladare än jag!

Originalprodukten kostar 129:- och innehåller 14 ml, jag fick en provförpackning på 3,6 ml.


Maya Water Facial Mist - Återfuktande och uppiggande ansiktsspray baserat på vatten från norska källor i Hemsedal och innehåller skyddande antioxidanter. Använd den som rengörande ansiktsvatten eller spraya under eller över smink närhelst under dagen för en frisk fuktboost.

Detta fungerar utmärkt och är både återfuktande och skönt nu när det är varmt! 

Originalprodukten kostar 249:- för 150 ml.


Det var roligt att det var mer makeup-relaterat i denna boxen och inte bara massa ansiktskrämer (det har jag i överflöd nu)!

Nästa månad är Glossyboxs 3 års jubileum så då blir det kanske nåt lite extra spännande i boxen - hoppas!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar