söndag 6 juli 2014

Konstant tuggande

Det måste bli ändring! Jag måste få i mig mer protein så jag inte känner behovet att småäta hela tiden.

Problemet är att när det är varmt är jag inte intresserad av att äta. Jag har levt på jordgubbar, turkisk yoghurt, flingor. Nektariner, bigarråer, isvatten och vattenmelon. 

När jag väl känner för att äta nåt blir det nåt onyttigt eller vegetariskt. 

Dessutom har OLW tagit tillbaka Ranch-chipsen - taskigt! De är tokgoda, särskilt med dip gjord med turkisk yoghurt som bas. 

Imorgon ska jag handla hem ordentligt med grejer så jag kan laga hälsosam, proteinrik mat den kommande veckan. 

Igår var vi i Stadsparken och Wadköping. Stannade till på Jeremiabageriet och fikade på deras uteservering. De har det absolut bästa brödet i Örebro! Alltid massor av gott att välja mellan och igår föll lotten på en mandelbulle, kardemummabulle, rabarberpaj och en choklad- & jordnötskaka. Bullarna fick följa med hem, tillsammans med ett valnötslimpa och en skånsk kavring. Kakan och minipajen åt vi med kaffe/te i solen. 


Idag har jag tagit hand om örterna jag odlar på balkongen. Trimmade ner flera av dem och la i påsar för frystorkning, så nu har vi egenodlade Thaibasilika, vanlig småbladig basilika, oregano och fransk dragon i frysen. Det kommer bli flera skörder innan vintern kommer och även av dill och gräslök. Tomaterna har kommit in i en andra andning också så snart blir det en andra skörd av körsbärstomater. 

Växterna trivs lika bra som vi på balkongen nu när det är städat och i ordning. 


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar