söndag 27 juli 2014

Duktig med djävulsk idé

Idag tog jag sovmorgon eftersom sömnen inte varit den bästa på sistone, bland annat för att det är för varmt. Somnade strax efter kl 1 och sov någon timme innan jag vaknade och låg vaken några timmar så när jag väl kunde somna om så tillät jag mig att sova tills jag vaknade runt 9.

Gick upp, tvättade alla mattor, dammsög och torkade golven så svetten lackade och duschen var ett måste! Kände mig duktig i alla fall...

Vi klädde oss och for iväg på ett ärende innan vi körde ut en återtagsbil till jobbet. 

Föreslog en sen lunch på Sjökrogen och maken var inte sen att haka på.


Det blev en Toast Skagen till förrätt, som vi delade på. Jag brukar välja den som enda rätt om vi äter lunch där med jobbet. Den är himla god!


Till varmrätt valde jag deras Fish & Chips på Hjälmargös med Aioli och syrade grönsaker. Det är jättebra på Sjökrogen för barn och vi med små magsäckar kan få alla rätter på menyn i mindre portioner och till lägre pris - utan diskussioner. Maken valde deras hamburgare på högrev och bringa med cheddarmajonäs, lättrökt tomat och pommes. 



Till efterrätt delade vi på en Kladdig choklad- och kolakaka, rostad vit choklad, mörk chokladkräm, havtornskräm och havtornssorbet. Jättegott! men jag var mätt efter maten, så jag orkade inte så mycket... tror inte han, maken, var ledsen över det direkt...


Så mycket mer värt och originellt än Makeriet (vilket var en besvikelse) som var senaste restaurangen vi var på innan detta. Sjökrogen levererar alltid! Personalen är trevlig och maten har jag aldrig blivit besviken på! Att det dessutom ligger vid vattnet med en stor brygga att sitta på, om man inte vill sitta inne med panoramautsikt över vattnet, gör ju inte det hela sämre!



Jag har för övrigt en liten djävulsk idé... Skulle vilja baka massor av minicupcakes i olika smaker och fyllningar och glasera/dekorera, ställa på ett stort kakfat i våningar... på receptionsdisken på makens gym, med en skylt - "Gud ser dig, om inte PT'n gör det... Varsågod!" 

Undrar så hur lång tid det tar innan de är slut och hur stor karaktär de där träningsnissarna egentligen har, på det där högprestationsgymmet *ler*


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar