onsdag 30 april 2014

Glossybox april 2014

Idag kom Glossyboxen för april månad. Om de fortsätter i samma anda kommer jag snart ett överflöd av krämer. Hade hoppats på lite mer smink eller annat, men jag är fortfarande nöjd och denna box innehöll saker jag kommer använda - precis som min första box, förra månaden.


Jag gillar att lådan och inpackningen känns lyxig och som att företaget bryr sig - jag tror på första intrycket och att det är viktigt och det verkar Glossybox förstått också... Kraftig låda i söt rosa färg där innehållet är omsorgsfullt paketerat med silkepapper som slagits ihop med ett sött band med rosett.

När man knyter upp rosetten och öppnar börjar äventyret...


Jag fick följande saker i min Glossybox:

Emite Make Up Lip Brush "L312" - Läppenseln "L312" är snedskuren så du får ett tunt och precist resultat när du applicerar läppstift. Kan även användas för att måla en bred eyeliner! Syntethåret är enkelt att rengöra.

Penseln är mjuk och lätt att arbeta med och jag föredrar att måla läpparna med pensel (om det inte är läppglans), så denna kommer garanterat komma till användning.

Jag fick originalprodukt/storlek som kostar 180:-


Être Belle Liplift PeelPeeling för läpparna som skonsamt tar bort döda hudceller och gör hudytan len. Masseria in och låt verka någon minut innan du sköljer av. Använd en gång i veckan eller efter behov.

Har provat och läpparna blir lena, men jag gillar inte smaken på krämen. Kanske tvättade jag inte bort tillräckligt noga, men när jag slickar mig på läpparna smakar det parfym och det uppskattas inte. Jag ska testa och tvätta mycket noggrannare. Oavsett så uppväger effekten smaken och jag gillar peeling av alla typer så den kommer bli använd!

Jag fick originalprodukt/storlek (15 ml) som kostar 129:-


Yu-Be Moisturizing Skin Cream - Bästsäljande hudvårdsmärke i Japan! Djupt återfuktande och lugnande kräm för torra partier. Används med fördel på exempelvis torra och spruckna läppar, trasiga nagelband då krämen även är läkande och mjukgörande.

Har bara testat på handen och doften var fräsch, lite som liniment, fast inte på långa vägar så starkt! Den är säkert bra och jag ska testa på nagelbanden som jag har en tendens att pilla sönder och få inflammationer i.

Originalprodukten innehåller 33 g och kostar 169:-, jag fick en provförpackning med 3 g.


Fleur de Santé Precious Skin Boost Night Cream - Återfuktande och näringsrik nattkräm som innehåller bland annat stoft av ädelstenen rosenkvarts som verkar lugnande och renande för hyn.

Jag gillar Fleur de Santés produkter och även om jag brukar föredra en gel-kräm till ansiktet så kändes denna inte fet så den blir säkert bra och det passar bra eftersom min favoritkräm är slut och jag behöver ha något till ansiktet över natten för att inte få massa torra fläckar. Jag gillar även att burken känns lite lyxig och är snygg - pluspoäng för det!

Jag fick originalprodukt/storlek (50 ml) som kostar 449:-


Rituals Yogi Flow Foaming Shower Gel Sensation - Ljuvligt duschskum med en ayurvediska ingrediensen mandelolja som återuppbygger hudens fuktbalans, och indisk ros som har en avslappnande effekt på kropp och själ.

Jag har några produkter från Rituals sen tidigare, men använder dem inte riktigt. Tyckte de luktade helt annorlunda, godare, i butiken och effekten var inte alls så fantastisk som personalen försökte ge sken av. Gillar dessutom inte att man nästan blir "överfallen" så fort man kliver in i butiken och de ska testa massa saker på en. Jag vill inte att andra ska kladda in mig med produkter. Vill jag prova, vill jag göra det själv - men det gick inte för sig där! Jag kommer självklart testa produkten ändå, men den rabattkupong man även fick med kommer inte användas eftersom jag inte vill gå in i Rituals butik igen.

Jag fick originalprodukt/storlek (200 ml) som kostar 85:-


Jag har även beställt Glossybox Limited Edition Box som kommer till Mors dag... så jag har en box till att se fram emot inom kort.

  

3 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med... Jag uppskattar också peeling... Peeling för läpparna har jag dock bara testat en gång hos min Mary Kay konsult men känslan efter gillade jag... Den var däremot smaklös...

    Vad kostar Glossy Box eller vad det nu heter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. 139:-/månad. Ingen frakt eller nåt tillkommer. Man förbinder sig inte till nåt visst antal månader utan kan ta en box nu, säga upp, ta en box i augusti igen, säga upp osv.

      Radera
    2. Testade peelingen igen och tvättade bort med vatten, lite bättre, och då smakade det inget från läpparna efter så jag fuskade nog först ;)

      Radera