fredag 4 april 2014

Glossybox mars 2014

Idag fick jag min första Glossybox, och även om jag blev lite besviken för att jag inte fick ögonskuggspaletten jag sett att andra fått så är jag nöjd...

Jag orkade självklart inte hålla mig tills jag kom hem så jag rev upp paketet i bilen - nyhetens behag kanske?!


De är gulligt förpackade och jag kommer nog spara ett gäng lådor för att de stadiga och bra så det kommer vara toppen att förvara saker i sen.


Jag fick följande saker i min Glossybox:

Stylage French Kiss Lip Balm - "läppbalsam av medicinsk kvalité som är läkande, mjukgörande och vårdande. Perfekt att använda efter du gjort en läppfiller eller om du vill få mjuka fina läppar - fyllda eller ej!"

Detta har jag testat på läpparna nu på eftermiddagen/kvällen. Det luktar behagligt, lite kokos-/kolaaktigt, utan att dofta för mycket och det gör verkligen läpparna supermjuka. Denna kommer få följa med i väskan och blir garanterat använd.

Jag fick originalprodukt/storlek som kostar 254:-


Fleur de Santé Dermatific Eye Contour Cream - "mjukgörande och uppstramande ögonkräm som har ett skyddande solfilter. Innehåller aktiva ingredienser som moringaolja och vitaminer som verkar lugnande och återfuktande på huden."

Har smink på nu, men testade den på handen och konsistensen gillade jag. Den känns inte fet och gick in i huden lätt. Jag gillar ögonkrämer så denna kommer bli ett trevligt tillskott nu och det passade utmärkt eftersom min gamla nästan är slut!

Jag fick en originalprodukt/storlek som kostar 199:-


Mitchell and Peach Body Cream - "lyxig kroppskräm som mjukgör och ger näring till huden. Honung, organisk kokos, vitamin B5 och sheasmör lämnar huden mjuk med en lätt, ljuv doft."

Denna hamnar i "ge bort"-högen som jag har. Det är inget fel på egenskaperna. Händerna blev mjuka och härliga... men... den luktar lavendel och det är en doft jag inte gillar särskilt mycket.

Originalprodukten innehåller 180 ml och kostar 390:-, jag fick en provförpackning på 40 ml.


Models Own Nail Polish - "Festligt och hållbart nagellack i en av vårens och sommarens trendfärger från brittiska märket Models Own."

Nagellack gillar jag, även om jag inte skulle valt en orange, glittrig, variant om jag handlat i affären, men till sommaren kan det säkert bli fint. Färgen ser fin ut och det är stora glitterflagor i.

Jag fick en originalprodukt/förpackning som kostar 69:-


Panos Emporio Deospray "Goldflower" - "Panos Emporios nya deospray gör premiär i Glossybox innan den kommer ut på marknaaden. Romantisk och elegant doft fylld av blomster och friska frukter. Psst! Finns även i eau de toilette."

Inte en doft jag normalt sett skulle välja, men den luktar faktiskt riktigt gott och jag verkar inte bli illamående av den efter en stund heller. Doften sitter kvar ganska länge tycker jag, om än diskret, men det uppskattar jag mer än att man stinker som ett horhus i Texas...

Jag fick en originalprodukt/förpackning som kostar 149:-


Det var även med en bonusgåva, förutom ett doftprov på Panos Emporios parfym:

Egyptian Magic All Purpose Skin Cream - "väldigt dryg universalkräm som är djupt återfuktande och läkande - räddaren i nöden för torra knogar, armbågar, läppar och så vidare. Innehåller enbart naturliga ingredienser!"

Detta var bara en provpåse och den har jag inte öppnat än, men det känns som det är en mycket tjock kräm i påsen. 

Originalprodukten/förpackningen innehåller 59 ml och kostar 235:-, provförpackningen innehåller 3 ml.


Glossyboxen kostar 139:- och denna, min första box, var klart värd det! Det är ingen bindningstid på boxarna så man kan prova, säga upp, testa igen efter ett tag osv, om man vill... Maken kommer också få en låda när nästa "Glossybox Man Box" kommer. Herrboxen kommer 4 gånger/år, men tjejboxen varje månad. 

Nu ska jag sätta mig och bläddra igenom Glossy Mag - tidningen, som tydligen följer med varje box. 

  

2 kommentarer:

  1. Wow... vad massa spännande saker du fick... Nog för att jag börjat gilla Mary Kay allt mer men kanske skall jag testa Glossybox någon gång jag med...

    Den där kroppskrämen verkar riktigt spännande... Går den att få tag på till vettigt pris någonstans?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har varit nyfiken på Glossybox ett bra tag innan jag bestämde att jag skulle testa. Jättekul att öppna och se vad man får för spännande och det är ju alltid saker för betydligt mer än de 139:- man betalar.

      Jag hittade inte var man köper sakerna och det tyckte jag var ett minus. Hade önskat en "inköpslista" med vilken butik (fysisk eller på nätet) de rekommenderar för respektive produkt. Fleur de Sante är en onlinebutik så där fanns ju ögonkrämen, men de andra produkterna vet jag inte om man hittar på Kicks, Åhlens, nån nätbutik eller var? Fårväl googla lite och se om jag hittar nåt, eller om det står på Glossyboxs hemsida kanske...

      Radera