onsdag 10 december 2014

Glossybox november 2014

Man kan inte klandra mig för att vara snabb direkt, men till slut händer det...

Novembers Glossybox var lite av en besvikelse faktiskt. Det var inte mycket som föll mig i smaken där, men man kan ju inte ha tur jämt.

MakeUp Store Lip Gloss - Ett läppglans i krämig konsistens som gör att det sitter länge. Det innehåller återfuktande vitamin E samt skyddande  och vårdande ricinolja som gör dina läppar oemotståndliga.

Färgen var väl inte direkt min favorit och jag tyckte att det kändes lite klibbigt på nåt vis. Det kanske blir använt, men inte det läppglans jag först kommer sträcka mig efter om jag ska ha ett...

Jag fick en originalförpackning som kostar 130:-


Model Co More Brows, Eyebrow Thickening Gel - Innovativ fibergel som fäster på både hud och hår och ger dig fylligare och snyggare bryn på ett ögonblick. Den avsmalnande borsten gör det enkelt att bygga och forma brynen perfekt.

Om det inte var för att jag fick i färgen "Medium/Dark" hade den kanske varit användbar. Nu, om jag målar på med den, ser jag ut som en clown! Trodde faktiskt att Glossybox försökt matcha ihop med den profil man var tvungen att fylla i, där det klart och tydligt står att jag är mycket ljus, blond och aldrig blir solbrun!?

Denna kommer inte att bli använd hos mig utan läggs väl i ge-bort-lådan.

Jag fick en originalprodukt som kostar 179:-



Postquam Crystal Nail File - Håll dina naglar vackra med denna nagelfil i glas som har lång livslängd och är tvättbar för god hygien. Regelbunden användning av filen förstärker kanten på nageln och förhindrar sprickor.

Detta är nog den enda produkt jag fick i denna box som jag faktiskt kommer använda... även om jag har mina favoritfilar med buffer som jag beställer för noll och ingenting från Kina via eBay, men denna var helt okej för att fila ner och rätta till kanterna - och kattkräket kan inte tugga sönder den och äta upp sandpappret!

Jag fick en originalprodukt som kostar 115:-


Sumita Beauty Eye Shadow Pencil - Rama in dina ögon med en skimrande eyeliner perfekt inför julens festligheter! Pennan gör det enkelt att skapa konturer som ett proffs och den fina färgen skapar dramatisk effekt.

Som eyeliner skulle jag aldrig kunna använda denna för den är för tjock för det, men som ögonskugga kanske, vid rätt tillfällen. Färgen var okej, men lite för svår att sudda ut de skarpa kanterna från tyckte jag när jag bara testade den på handen.

Jag fick en originalförpackning som kostar 119:-


L'Occitane Shea Butter Hand Cream -Denna storsäljande handkräm med ett högt koncentrat av sheasmör (20%), honung och mandel hjälper dig att hålla händerna skyddade och återfuktade nu när kylan smugit sig på.

Denna var jag inte förtjust i! Den luktade inte särskilt angenämt tyckte jag och jag har handkrämer som är betydligt bättre för en bråkdel av vad en originalförpackning kostar!

Originalförpackningen innehåller 150 ml och kostar 199:-. Jag fick en liten provförpackning.


Nu ställer jag mitt hopp till att decemberboxen är bättre för denna var, för mig, inget att ha.

  
  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar