onsdag 3 december 2014

Uppdatering från kontoret

Nu sitter jag på mitt nya kontor, vid min nya dator, i min gamla stol men vid ett gammalt och för lågt skrivbord. Saknar mitt eget höj- & sänkbara skrivbord på andra kontoret och måste nog fråga chefen om det inte går att höja detta minst 5 cm på något vis. Det ser ut som det går genom att lossa ett par skruvar, men det andra var det en elmotor i så då kunde jag fixa själv - det kan jag inte nu.

Nya kontoret börjar ta sig även om det fortfarande är mycket papper att gå igenom och slänga och det är dammigt överallt så när man rör vid saker far det upp ett moln... svarta kläder är inte att rekommendera har jag kommit på.

Snickeriet kan nog dock bli en rätt trevlig arbetsplats och jag har ju kvar samma uppgifter som tidigare från det andra kontoret med så återtagen och jagandet av folk fortsätter fortfarande, men jag får känna doften av nysågat trä, höra slipmaskiner och återkalla minnen från barndomens träslöjd.

Har några gamla träpaneler från mitt första piano, en riktig gammal pjäs med vackra snidade paneler i vackert rosmönster, som jag tänkte se om snickarna här kunde göra något roligt med för pianot som sådant ska kasseras men panelerna, en metallskylt och ev elfenbenstangenterna ska jag spara.

Om de inte kommer på något att göra med dem så tänker jag sätta dem på väggen som de är tror jag, som dekoration.

Utsikten från det andra kontoret är vackrare, men åkrar och ekar... här ser jag en väg och trafik, vilket ger lite mer liv och rörelse kanske, men jag tyckte nog om landet jag.

Missförstå mig rätt nu - jag klagar inte! Det nya är spännande!

 
 

1 kommentar: