lördag 21 januari 2012

Kantrad badanka

Jag har inte lust med mycket just nu... Vill helst inte ha några planer och inga måsten, men tyvärr har jag lovat svärmor att jag ska följa med och titta på vitvaror och om hon vill göra det imorgon kan jag inte säga nej och vips! har jag ett "måste"...

Tog ett långt, varmt bad förut med hårinpackning, rakning av ben och hela kitet (jo jag håller på med såna tjejiga saker) och spelade spel på iPhonen under tiden jag låg och såg tuttarna guppa runt som förlista båtar på ett öppet hav...



Efter badet gjorde jag en "Taco-gratäng" och den smakade helt okej fast det var ett experiment och första gången.

I övrigt i veckan har inte mycket hänt... Har varit i Eskilstuna och Norrköping för att hämta bilar. Följt med en brorsdotter på anställningsintervju här i Örebro. Bokat tid hos läkaren för mig den 30 januari och bilreparation  för Volvon den 31:a. Tagit av plasten på min Yoga-dvd som jag haft i många år men aldrig öppnat - och överväger att köpa mig en yogamatta så jag kan börja igen...

Nu ska vi tydligen strax se på Gladiatorerna... inte för att det intresserar mig, men vill han se på det får han väl. Förstår inte hans fascination för bodybuilders (både killar och tjejer), uppumpade muskler som ser onaturliga ut och inoljade, spraytannade töntar som står och spänner sig - var passar jag in i hans drömkropp?! 87 kg flubber som aldrig varit intresserad av träning och som tycker hans drömbild av en snygg kropp är osmaklig...
 
 

7 kommentarer:

  1. Vadå kan inte säga nej? Du kan ju båfde säga nej och hålla löftet. Du har väll inte lovat henne exakt när? Det låter mera som att du har lovat henne men att hon bestämmer när och ja, då kan du ju själv höra av di till henne i förväg och säga att du just nu inte mår någe bra men att du gärna följer med henne nä'r du mår lite bättre. *KRAM*

    Nu skall jag läsa klart ditt inlägg. =)

    SvaraRadera
  2. Varför följde du med din brorsdotter på abställningsintervju? förvirrad!

    Den 30 januari kommer jag vara på föreläsning på Capio. Måste komma ihåg att skriva i barnens kontaktbcker att de måste vara lediga den dagen. Sen har min mor lovat att vara barnvakt såvida hon inte får ett läkarbesök, hon väntar på en tid. Men då är min bror backup, om än motvilligt. Mannen skall med mig, an har ingen talan. ;-) Har bett honom att ta med block och penna med för jag är inte säker på att jag kommer komma ihåg något.

    SvaraRadera
  3. sv - Mmm.. Ja, ens egna tankar och känslor kan vara nog så jobbiga att hantera emellanåt. Men du, om nu svärmor är så pass förstående så kanske du kan ringa henne ändå.

    Hade situationen varit den omvända så hade nog du uppskattat att få ett samtal om att hon mådde dåligt i stället för att hon följer med och tycker att det är jobbigt... Inte sant...? *kram på dig*

    SvaraRadera
  4. sv - Tack gulle dig, men kan du möjligen skicka en direktlänk för jag tappade tyråden innan jag läst hela inlägget. Snurriga jag, google+ vad sen?

    SvaraRadera
  5. Har du själv EDS eller? Man tar bara vävnadsprov om man misstänker hjärttypen.
    Jag fick min diagnos 2010 och den får man genom att kolla hur överrörlig man osv

    SvaraRadera
  6. Okej jag har ingen påvrkan på hjärta eller andra organ så därför är det inte aktuellt att ta något vävnadsprov:)

    SvaraRadera