söndag 20 maj 2012

Bara en sån där dag...

Idag är det nog bara en av de där dagarna som borde passera obemärkt förbi, då man inte orkar eller känner för att göra något, inte har någon matlust och helst bara vill sova.

Tvingade i alla fall i mig lite potatis, omelett och rökt makrillfilé och förutom det har jag bara ätit "förbjudna" saker som godis, chips, Nyåkers Pepparkakshjärtan, kardemummaskorpor, Nektariner (som var tokgoda och billiga på Netto, by the way) och lite Citruskesella med digestivekex. Jag VET att jag borde hålla mig från allt som har med socker, godis och snacks att göra, men så som jag ätit idag gör jag inte alla dagar. Det är väl bara en sån dag antar jag...

Gör om och gör bättre! Imorgon får jag hitta matlusten igen och börja dagen med knäckefrukost, svänga förbi affären på väg till jobbet och köpa med mig ett par bananer och en Risifrutti Hallon och hoppas att chefen får en fiffig idé till lunch - annars har jag Kyckling Tikka Masala i frysen, på jobbet, jag får ta fram och värma på.

Kan inte bestämma mig för om jag ska göra Italienska köttbullar eller mina turkiska köttfärsjärpar under veckan... tänkte blanda köttfärssmeten imorgon efter jobbet, men kan som sagt inte bestämma mig för vilken av rätterna jag ska göra - så det kanske är lika bra att göra båda?! De funkar hur bra som helst att frysa och får ingen konstig fryst bismak. Som opererad är det dessutom lätta rätter att äta och de är enkla att göra också. Båda får det bli alltså...

Italienska köttbullar i tomatsås (egen bild = rör ej!)

Turkiska köttfärsjärpar med grönsaker (egen bild = rör ej!)

Har pratat med broder nu och bestämt att vi ska åka och hälsa på dem nästa helg. På fredag blir det lite grill med barnen och på lördagen ska jag på utförsäljningen och sen, om vädret tillåter, ska vi ta en tur till ett naturreservat där de bor... Något roligt att se fram mot! Hinner vi hem i tid på lördagen ska vi gå på Kulturskolans Dansföreställning "New York News". De är superduktiga så jag hoppas vi hinner!

Nu ska jag se klart på Jamie Olivers 30 min meals och sen gå och lägga mig - imorgon är en ny dag, med nya möjligheter till misslyckanden! (Alltid lika positiv - JAJJEMENSAN!)

  

1 kommentar:

  1. Alla har vi våra sämre dagar, sånt kan man inte ändra på antar jag. Är själv inne i en lite deppigare och sjukare period men trösten att det vänder finns iaf där. Ska snart på motivationssamtal och tror det kommer göra susen för min del. :) Allt är sjukt jobbigt nu på alla vis tyvärr.

    Dom där italienska köttbullarna i tomatsåsen ser sjukt goda.. har du recept du vill dela med dig? du kan ju mejla iaf :)

    SvaraRadera