måndag 23 juli 2012

I'm a Yankee Doodle Dandy

Efter jobbet idag åkte jag in till stan för att besöka Katarinas Presenter och Inredning eftersom jag via Facebook hade 20% på valfri vara och tänkte testa Yankee Candles. Alla pratar om dessa ljus, man ser bilder och reklam överallt och de ska dofta alldeles underbart...

Doftljus för mig har annars varit ganska tråkiga. De doftar jättemycket när man står i affären och luktar på dem, men när man väl kommer hem och tänder ljusen händer... inget! Ingen doft eller nån underlig naturidentisk aroma som ska likna melon men mer liknar brända melonskal.

Yankee Candles är visst en hel vetenskap och det finns helt galet många dofter att välja mellan, men med lite professionell hjälp kom jag i alla fall ut från affären med tre olika dofter. Två som jag själv valde och ett som jag fick lite hjälp med.

Det blev ett "Pink Sands" i liten glasburk, "Baby Powder" som värmeljus/tealights och "Loves me, Loves me not" som vaxkakor att lägga i min aromaljusstake.

Just nu har jag tänt "Baby Powder" i vardagsrummet och att tända tre på en gång var förmodligen att överdriva en smula, men det luktar gott i hela lägenheten och gubben stannade vid ljusen och sniffade lite extra innan han deklarerade "De luktar ljuvligt!!" så jag antar att Yankee Candle är här för att stanna.

Har redan sett ut kryddljuset jag vill ha till jul. Skulle vilja ha något som luktar melon och kanske något med persika eller mango. Det finns en hel djungel att botanisera i så jag har nog att göra ett tag...


  

4 kommentarer:

  1. Verkar vara en spännande affär det dära.

    SvaraRadera
  2. Fy jag gillar inte alls doftljus. Sture kan inte ens gå in i affärer som säljer dessa. Usch för oss allergiker.

    SvaraRadera
  3. Hm, det kan faktiskt vara ett bra förslag!
    Lite som en blogg-telefon-hjälp-kedja!
    Skall äntligen få träffa min kontaktperson imorgon.
    Men jag vet också att många bloggare som mår dåligt går
    inte till psyk alls, så det är en superbra idé!

    SvaraRadera
  4. Ja, tack! En medbloggare föreslog faktiskt en telfonkedja av
    något slag för de bloggarna som mår dåligt och inte har någon
    att tala med. Eller har, men det räcker inte. =)

    SvaraRadera