tisdag 11 september 2012

Vinn godispaket

Nu när hösten gjort sitt antågande tycker jag vi alla behöver muntras upp lite med något sött och gott!

Nu kan du därför delta i en tävling där du vinner ett mumsigt paket med godsaker från Polkapojkarna. I paketet finner du Mjuka Polkakolor, Mjuka gräddkolor, Sega Salmiakkolor, Polkagrisar och en tablettask Viol.

Vad kräver jag som motprestation då?

För en vinstchans - lämna en kommentar där du skriver vilket ditt absoluta favoritgodis är och vem du skulle vilja dela det med och varför... Om du delar med dig av vinsten eller ej - det, min vän, är helt upp till dig!

För två vinstchanser -  dela tävlingen i din blogg eller på Facebook (i ett öppet inlägg så jag kan se det). Låna bilden och länken nedan.


"Jag tävlar hos Min smala väg om ett mumsigt godispaket!"


Tävlingen avslutas onsdagen 19 september kl 20.00 och under förutsättning 
att jag får tag på vinnaren i tid utlovas leverans lagomt till lördagsgodiset! 

 

67 kommentarer:

  1. Kolor i alla former är mitt favoritgodis särskilt om de smakar salmiak. Violtabletter är nostalgi för mig dem åt jag jämt som liten. Jag borde ju skriva att jag ska dela med gubben, men han gilla rju inte kolor. Då får det bli den lilla rara tjejen på gården som gav Sture blommor efter att han opererat sig.

    SvaraRadera
  2. Kul med en tävling... =)

    Första vinstchans: Jag vill vara med och tävla eftersom jag vill ha något gott och spännande att se fram emot. Mitt favoritgodis... Hmmm... det har varit chips och dipp. Nu vet jag inte alls... Har dock kännt sug sedan innan söbningen efter räkor. Delar nog med mig till familjen men helst skule jag dela godis med dig och min bästa vän Örjan som dog i cancer. Lite svårt att dela med honom, men med dig e de lättare så om jag vinner vill jag att du tar ut en av dina favoriter ur vins5en och smaskar den i dig...

    Andra vinstchansen: http://phantazia.blogg.se/2012/september/godispaket-ala-munorgasm-19-september.html

    SvaraRadera
  3. P.S Har även tipsat om din tävling här: http://www.blienvinnare.com/ Men det publiceras först efter de godkänt tipset.

    SvaraRadera
  4. Jag har nu även delat tävlingen i min blogg:
    http://hillsmother.blogg.se/hillsmother/2012/september/tavlar-om-godis.html

    SvaraRadera
  5. En chans till mig. Jag älskar guldnougat! Underbar smak, doft och konsistens. Vinner jag delar jag med mina två barn. Vi har precis kommit till rätta i vårt nya hem efter en jobbig skilsmässa. Nu är det vi mot världen!

    vh
    Monika
    utsikten79@telia.com

    SvaraRadera
  6. Jag älskar salt lakrits och fin choklad! Jag delar gärna med mig godis till min yngsta dotter som är konditor på Kopparlundens bageri i västerås!
    Lördagsgodishälsningar från
    Anne-Louise
    anne-louise.king@tele2.se

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Mitt absoluta favoritgodis är violpistoler, och de skulle jag vilja dela med min kära sambo som inte äter så mycket godis, för då får jag merparten för mig själv. ^-^

    //Hanna
    hannadjuis@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Min största svaghet är choklad, är beroende. Eftersom min kära mor är godisoman, så skulle vi äta upp allt tillsammans


    amanda.b90@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. Mitt absoluta favoritgodis om jag bara måste välja en sak är nog viol! Det smakar barndom!

    Jag skulle dela med min familj när vi kikar på TV någon kväll

    Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/september/godispaket.html

    tavlingar(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  10. Mitt favoritgodis är marabou premiums marzipanchoklad. Såååååå gott. Men självklart kan jag inte äta den utan att dela det bästa jag vet med DEN bästa jag vet: dvs. min älskade sambo. Lite sånt chokladmums till tex. serien True Blood gör min kväll! ;)

    Jag har också delat med mig av tävling på FB (med namnet ana nordlander lund)

    Min mejl: ienannandelavlivet@live.se

    SvaraRadera
  11. 1)
    Det finns en alldeles särskild lakritskaramell,
    och om jag inte får den blir jag INTE snäll.
    Ett knaprigt hårt yttre skal med supergott pulver inuti,
    godare och saltare kan det faktiskt inte bli.
    Det värsta är att man med ljus och lykta leta får.
    De är så svåra att hitta att jag ganska ofta fäller en tår.
    Min absoluta favorit, som jag INTE delar med mig till någon utav
    ... det är min älskade lakritskaramell Starke Gustav.

    2) Delat här: https://www.facebook.com/paola.al.18/posts/280924435355326

    paola.allegrini@ymail.com

    SvaraRadera
  12. Åhh jag kniper såklart två chanser :). Älskar kolor i alla smaker! När mina syskon var yngre och sålde för WWF så köpte jag alltid massa kolor xD.

    1. Min favorit är filidutter och kryptoniter. Har inte gillat lakrits så mycket förr, men nu när jag är gravid så kommer suget xD.

    2. Länkat på bloggern :) kommer även upp på fb då den är kopplad dit: http://yarp.blogg.se/2012/september/jag-tavlar-hos-min-smala-vag-1.html#comment

    Hoppas på lite tur, hade varit perfekt att snaska på inför förlossningen :)

    Kram Nathalié
    n.teodorson@gmail.com

    SvaraRadera
  13. Mitt absoluta favoritgoodies är Bassetts (du vet de där rosa, lakrits, vita + andra färgade godisar). Älskar dem. Skulle dela dem med min mamma som var den som introducerade godiset för mig när jag var liten. Vi har alltid älskat dem båda två och de betyder mys för oss.

    Läkar på min fb - Anna Lundkvist

    hillevianna@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. Jag är gärna med!

    1. Mitt absoluta favoritgodis är nog chips, fast det är nog inte godis nu när jag tänker efter haha.. Så då får det bli choklad och djungelvrål istället. Jag skulle dela med min mamma som älskar samma sak som mig, då skulle det bli en perfekt myskväll med den kvinnan som jag beundrar mest här i världen - min mamma.

    2. Jag har länkat offentligt på Facebook (Sara Kramer heter jag där).

    Mail: sara_kramer@live.com

    SvaraRadera
  15. Mitt favoritgodis är choklad, allra helst Fazer Blå :)
    Å allra helst delar jag inte alls utan äter så mycket som möjligt själv, hehe ;) Men eftersom barnen här har luktsinne tusen gånger bättre än en blodhund, så måste jag ju dela...o de jag helst delar med är mina fina barn eftersom de oxå älskar choklad :)
    Svammel, svammel...

    Trevlig helg!

    lottasundin6@hotmail.com

    SvaraRadera
  16. Två vinstchanser då för jag delar på facebook :)

    Choklad i alla dess former, och jag delar gärna med min fru, som bantar och bara äter nyttigheter :)

    SvaraRadera
  17. Ps: Anonym 21.29 här ovan heter Jerker Nilsson

    SvaraRadera
  18. hej 2 vinst chanser
    mitt favorit godis är zoo
    gillat och delat på min facebook
    hoppas på tur
    Titti skarp
    tittifairlane@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. Jag är gärna med!
    1. Favoriten är hårda salta bildäck, och de måste vara hårda!!
    2. Har länkat.
    http://care69.blogspot.se/2012/09/19-sept-vinn-godispaket.html

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  20. Två vinstlotter har jag knipit :-)
    Har delat på fb (http://www.facebook.com/jessica.hellstrom.58)

    Chokladfreak som jag är älskar jag choklad i alla former
    men favoriten just nu är dumle i alla smaker,
    dela det gör jag gärna med min sambo som är helt underbar!

    jessica_hellstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. * Sura band med jordgubbssmak :)
    Kan lova att jag inte får ha dessa band ifred...och vad gör det... när det är min kille på 5 år som jag får dela dessa med ;)
    * Tipsar och länkar till tävlingen på fb Pernilla Wamsjö

    SvaraRadera
  22. En av mina favoriter är dumle samt salt lakrits men det ligger faktiskt 2 askar med viol i köksskåpet.... Godiset delar jag med sambon.
    Gillar och delar på Fb./ Sören Andersson
    soren1953@gmail.com

    SvaraRadera
  23. Chokla e de som gör mej nöjd och gla :)
    Och ska det delas så blir det med bästa vännen!
    Ha det bäst
    //Annie
    kasamark@hotmail.com

    SvaraRadera
  24. Violpastiller är min favorit! Vill gärna bjuda min käresta på sådana, eftersom vi åt just dem på vår första (bio)dejt! ;-)
    Anna Jonsson
    hillabacken@spray.se
    https://www.facebook.com/annajonssonsmail/posts/350796331675318

    SvaraRadera
  25. Alltså jag är en sån "godisjunkie" så det blir svårt att välja EN favorit.
    Men ska jag vara ärlig så är nog vanlig mjölkchoklad det godaste som finns.
    Fy va gott.
    TIll o med när jag legat i magsmärtor & kräkts hela natten så är jag faktiskt lite sugen på just det nu ändå, haha.

    SvaraRadera
  26. Jag är gärna med :-) Min favorit är geléhallon. Skulle vilja dela med min lillesyrra. Hon har en allvarlig sjukdom och betyder otroligt mycke för mig och mina barn.
    Lott 2; Tipsar här http://pappanheteranders.blogg.se/tips/2012/september/tavla-om-ett-mumsigt-godispaket.html
    Hoppas på tur, Ha De!

    anderslukas@hotmail.com

    SvaraRadera
  27. 1. Oooh så svårt, finns så mycket gott i godisväg. Men jag älskar: 70% mörk choklad med mint, kexchoklad, likörkarameller, polly och ahlgrens bilar. Om jag ska dela mitt favoritgodis med någon så blir det med resten av familjen framför tvn, under en myskväll.

    2. Jag har även delat tävlingen i min blogg. Det hittas här: http://surfinbabe.blogg.se/2012/september/godis-tavling.html

    *Håller tummarna och hoppas på tur*

    SvaraRadera
  28. Jag är gärna med, jag älskar lakrits och har hittat något som heter Franska boyarder, vi har det i vår godislåda på jobbet... supergoda.

    Om jag vann skulle jag bjuda min pappa på godis, han är en riktig godisråtta.

    Har tipsat här

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2012/09/16/godis-199/

    blogg@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  29. Mitt absoluta favoritgodis är karamellkungens syrliga kastanjer!

    Om jag skulle vinna skulle jag delat godiset med min mormor, hon har legat på sjukhus och fastat ett tag. Och jag vet att hon skulle uppskattat lite gottebitar!

    julia-v-dif@hotmail.com

    SvaraRadera
  30. saga (sagapahlsson@live.se)16 september 2012 kl. 19:32

    jag är med! Mitt favoritgodis är choklad, i alla former! Helst delar jag det med min fina sambo :)

    SvaraRadera
  31. Mitt absoluta favorit godis är Marabou choklad alla sorter. Jag tycker om att få dela mitt godis med de jag älskar mest mina barn och min make, de är lika mycket gottegrisar som jag :-D
    Mail: lotten_81@spray.se

    SvaraRadera
  32. Det finns en sorts godis som är bäst i test,
    lysmelk heter det och jag gillar det mest.
    Jag delar helst allt jag har med min älskade Emil,
    det både värmer i hjärtat och man får en puss därtill!

    Filippa Hallnor
    samen_fh@live.se

    SvaraRadera
  33. 1.Vilken härlig tävling! Jag älskar godis i alla dess smaker, men måste jag välja en favorit får det bli lakritsfisken. Jag skulle dela med mig av godiset till min sambo, som älskar kolor.
    2. Har länkat på min blogg http://liselottess.blogspot.se/2012/09/godis-199.html
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  34. Jag är med :)

    Mitt absoluta favorit godis är choklad. Jag skulle smaska upp allting själv, haha ;)

    annikarajamaki@hotmail.com

    SvaraRadera
  35. Jag är jätte gärna med och tävlar! Mitt favorit godis är kolor, i alla smaker och färger! :)

    SvaraRadera
  36. Alexandra.tkauc@hotmail.com
    Min kommentar pvanför

    SvaraRadera
  37. Vivi-Ann Johansson17 september 2012 kl. 08:52

    Vaniljfudge,så otroligt gott.Jag skulle dela med mig till min son.
    565johansson@telia.com

    SvaraRadera
  38. Mitt absoluta favvogodis är helt enkelt en påse blandat plockgodis, inköpt på en riktig godisaffär. Det är just blandningen av flera olika som gör det så lyxigt och smaskigt.
    Jag skulle nog smygäta en hel del själv, men bjuda mina småttingar på lite grann.
    malinlenes@hotmail.com

    SvaraRadera
  39. Är gärna med!
    Mitt favogodis är Viva lakrtis pärlor! Eftersom att jag älskar lakrits i alla former och just dessa är så goda då de har ett knaprigt skal utanpå och en lite mjukare insida!

    Om jag vinner kommer jag ge godiset till min godis galna mamma som snart fyller år!

    bellusss@live.se

    SvaraRadera
  40. Salmiakbalkar!!

    ytligast@gmail.com

    SvaraRadera
  41. Dajm är min favorit godis, går att ha i glass med mera. Jag skulle dela med min mamma då hon enligt läkare ej får äta godis, jag får äta allt själv.

    Mikael Gustafsson
    gustafsson_gurra@hotmail.com

    SvaraRadera
  42. Jag är jättegärna med!

    1. Jag är en riktig gottegris, men en av mina favoriter är "vanliga, hederliga" polkagrisar. När jag var liten så hade min farmor dem i en liten brun godispåse högst upp i skåpet, och hon brukade allt sticka till mej såna ibland! En påse såna skulle jag gärna dela med henne nu, men hon känner tyvärr knappt igen mej längre..

    Om jag har turen att vinna den här gottepåsen skulle jag dela den med min salmiak-tokige karl, för det är nästan det enda godiset han gillar :)

    2. Jag har tipsat här; http://p0llys.blogg.se/tavlingar/2012/september/jag-tavlar-om-ett-godispaket.html

    Kram, Ingrid

    lilla_ingrid1@hotmail.com

    SvaraRadera
  43. Jag vill vara med och tävla :)
    Mitt absoluta favoritgodis är Kinderägg, de luktar så gott, har så perfekt fin form och är glänser, och de är det godaste som finns i godisväg. Också får man ju ofta gulliga små figurer inuti dom.

    Jag skulle vilja dela mitt godis med min fantastiska pojkvän för att han brukar ge mig godis (kinderägg!!) ibland för att vara snäll, och för att han vid andra tillfällen stoppar mig från att äta godis när jag planerat att äta nyttigt men sötsuget sätter in :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag heter förövrigt Johanna, Hogge är min kanin, det hela ser lite konstigt ut när man kommenterar ett sånt här inlägg som en kanin så jag tänkte det ar bäst att förklara!
      mvh Johanna

      Radera
  44. Jag älskar godis i all form och smak,
    kan äta tills kläderna spricker med ett brak.
    Skulle dela med min älskade syster,
    hon lyser upp min dag och gör mig mindre dyster.

    Mvh
    Sofie

    sofiek78@gmail.com

    SvaraRadera
  45. Just nu är favvogodisen kolan Riesen! Gudomligt gott med det mörka och sega! :-D Farligt....

    jag delar också på facebook här: https://www.facebook.com/maria.emontelius/posts/384605068277633

    Mvh: maria.melisia(a)gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och delar ju gärna med min man så klart ;-)

      Radera
  46. I min värld där nostalgi får råda i mitt val av godis där hamnar fudge kolor på första plats.
    På min gata därhemma i Hedemora när jag var grabb, fanns en liten kiosk där en liten gammal gumma jobbade. En helt vanlig kiosk med två skjutbara fönsterluckor. Vi grabbar o tjejer hade cyklat på våra cyklar från kallbadhuset och våra badbyxor och hår var fortfarande blöta. -Först till kiosken, skek någon och alla körde sitt race. Naturligtvis vann jag! ;O).. eller kom sist:O(.
    Väl framme vid kiosken och då min tur kom så var påsen redan klar. Fyra fudgekolor för en riksdaler var det jag alltid köpte på våra vykelturer från badhuset. Damen som jag ej minns namnet på idag, log och tackade. Jag log tillbaka och log tillbaka. Ca 5 minuter senare var vi tillbaka vid badhuset och till min sorg så var mina fudge redan nere i min lilla mage. Men gud vad jag njöt av dessa på min cykeltur. Idag finns inte kiosken kvar o damen har gått bort för längesen, men jag kan känna smaken av fudgekolorna då jag jag tänker tillbaka på nina barndomssomrar.
    Idag är det fortfarande det godaste godis som finns samt så delar jag med mig idag till min älskande dotter som älskar dom också.
    Trevlig höst alla godisälskare!
    Niclas
    niklas.jansson@comhem.se

    SvaraRadera
  47. Min absoluta favorit är Terva Leijona. Tyvärr är dom sjukt svåra att få tag på. Denna gottevinst hade jag delat med min godisråtta till sambo.

    info@bittes.nu

    SvaraRadera
  48. Jag deltar gärna i tävlingen om ett gottepaket.
    Mitt favoritgodis är polkagrisar och de har jag ätit sedan jag var barn. Jag är uppväxt i Gränna men bor numera i Norrland. Godiset delar jag gärna med mitt barnbarn.
    Varm hälsning från Monika
    E-mail: empty_heart@live.se

    SvaraRadera
  49. Favoritgodis.. gaaah jag kan inte bestämma mig!! Jag älskar nästan allt godis =) Om jag måste välja så blir det nog turkisk peppar. Jag skulle dela godiset med mina arbetskamrater som jobbar med mig i helgen =)

    monicanaslund@hotmail.com

    SvaraRadera
  50. Dumle, min kärlek. Känslan när man bryter chockladskalet och den lena kolakrämen smälter i munnen. Obeskrivlig. Godiset delar jag med
    ingen, glöm det. Min skatt. Eller kanske med familjen. Om de är snälla.

    Jag har tipsat på bloggen
    http://sommarjobbarna.blogspot.se/

    SvaraRadera
  51. Mitt favoritgodis är smörkolor och jag skulle gärna dela dem med Jesus! Efter att han hade bjussat 5000 pers på 5 bröd och 2 fiskar, är det väl dags att någon bjussar tillbaka!

    Jag har delat och tipsat om tävlingen på min FB (Annika Nilsson) https://www.facebook.com/#!/annika.nilsson.357

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  52. Mitt favorit godis är Choklad, kola och polka grisar! Om jag vinner skulle jag bli superglad. Är galen i godis , och jag skulle kunna ge lite til min syster som kommer hem från stockholm. Hon har bott där i ett år. Saknar henne, så det skulle bli kul att ge henne en liten prisent.

    stinaliffner@hotmail.com

    SvaraRadera
  53. just nu har jag lovat mej själv att inte äta godis......så om jag vinner vill jag ge hela paketet till min kära mamma .....som bl a är förtjust i lakrits....hon blev änka för ett halvår sedan och jag vill gärna ge henne "allt jag kan" eftersom starkare och bättre mor/mormor/farmor finns inte!!

    anki_1962@hotmail.com

    SvaraRadera
  54. Tjena!
    Här ligger jag,
    tänker på godis som gör mig svag.
    Det som helt är det bästa jag vet,
    det är choklad, riktigt fet.
    Jag bara älskar när det smälter i munnen,
    saliven blir mer än runnen.
    Så sjukt bra också är,
    att jag ej ensam bor här.
    Delar bostad med 3 tjejer,
    riktigt fina grejer.
    Så om jag vann detta fantastiska pris,
    så skulle det här inte längre vara kris.
    Vi alla fyra skulle festa,
    det skulle på hela veckan bli det absolut bästa!

    Hejs!
    Johanna - davidsson.jm@hotmail.com

    SvaraRadera
  55. jag är en godis råtta i mellan åt på helgerna då äter jag godis när jag ser på tv vill vinna godispaketet till mej från annsofi
    vitnos75@hotmail.se

    SvaraRadera
  56. Jag är absolut med och tävlar om mitt absoluta favorit godis är: CHOKLAD och just KOLOR! Mmm gott! Jag skulle faktiskt dela med mig till min pojkvän eftersom att han är lika gottegris som jag och jag brukar oftast dela med mig så det är självklart :)

    Länkat: http://millahoman.blogg.se/tavlingar/2012/september/godis-199.html

    Kramar // Millah
    millahoman@hotmail.com

    SvaraRadera
  57. Om det får räknas som godis så blir det små chokladvåfflor "Napolitanke". Dem vill jag gärna dela med min syster, fast dela går ju inte, man måste ta varsin - de är så små!
    Maria (marishkasenator@gmail.com)

    SvaraRadera
  58. Hej!
    Med 4 barn drar vi hem stora påsar lördagsgodis, så om jag vinner vill jag dela med barnen och min man. Min man älskar lakrits, jag surt barn 1 choklad, barn 2 ALLT, barn 3 polkagrisar och barn 4 godisbilar och chooklad. Sååå mycket blir det, blandat.

    Mvh
    Anja
    anjag@home.se

    SvaraRadera
  59. Mitt absoluta favoritgodis måste vara choklad, älskar choklad i alla former!
    Skulle jag vinna så skulle jag dela godiset med min pojkvän som snart kommer hem ifrån Grekland där han har varit med kompisar. Då skulle det vara lyxigt att ge honom ett godispaket som välkomnande :)
    becky_lif@hotmail.com

    SvaraRadera
  60. Mitt favoritgodis är hallonlakritsskallar, dom är verkligen supergoda. Jag skulle vilja dela godiset med mina två barn, för när vi köper hem godis är det nästan alltid sambon som äter upp godiset efter vi har lagt oss, så nu vill vi ha nått godis som bara är till oss andra :)
    litte_kanske@hotmail.com

    SvaraRadera
  61. Den gudomliga polkagrisen
    Är den absoluta favoriten
    Och denna söta gris
    Bör delas med en ännu sötare kis
    Nämligen Nasse i Nalle Puh
    Vi skulle prata i timmar sju
    Om allt mellan himmel och jord
    Och äta grisen som är underbart god!

    Åsa Söderlund
    soderlund_asa@hotmail.com

    SvaraRadera
  62. Mitt favoritgodis är mjuk lakrits som är dragerad med mjölkchoklad,jag delar självklart med mig av det!

    malinmal@hotmail.com

    SvaraRadera
  63. Mitt favoritgodis är mörk choklad. Jag och en fin vän delar gärna på detta godis över en kopp te och massa prat i soffan med tända ljus i lägenheten= höstmys!
    patricia88@live.se

    SvaraRadera
  64. Mitt favorit godis är charmant, i en förpackning så elegant. Jag älskar verkligen choklad med mandelkrokant.

    Mariafager@hotmail.com

    SvaraRadera
  65. vill vinna godis till mej
    vitnos7@hotmail.com
    från ann-sofi

    SvaraRadera