torsdag 27 december 2012

Matporr

Dagens inlägg kommer handla om exakt det rubriken säger - matporr!

De senaste dagarna, som ägnats åt kvalificerat slappande och kurerande, i soffan, har jag sett otaliga matlagningsprogram.

Maken går ju på nån träningsdiet och "deffar" så några större kulinariska mästerverk görs inte här nu, när det bara är jag som äter... Jag ägnar mig därför åt matporr...

Masterchef Professionals, Come dine with me, Kitchen Boss, Cake Boss, Rhodes across China osv, osv... Ja, ni kanske fattar - matporr!

Och jag sitter i soffan och dreglar som en kåt framför "vanlig" porr...

Rådjursfilé med rostade rotsaker med rik chokladsås och vinbärsgelé *åååhhhh*

Lammracks med timjansky och palsternackspuré *ge mig meeeer*

Mörk och vit chokladmousse på hallonspegel med marinerade sommarbär *djup suck*

Till slut rinner det så mycket saliv att jag överväger att byta kanal... men man vill ju veta vad som händer sen - vad höjdpunkten, klimaxet, blir - så jag sitter kvar och suktar efter det jag inte får!


  

1 kommentar:

  1. Vilket roligt skrivet inlägg. Låter ju faktiskt lite som jag som dräglar oftast mer till mattidningar än programmen. Du gjorde mig även vrålhungrig. Lammrack funderar vi på att köpa till Nyår, det är priset som är helt sjukt 199 kronor kilot!

    SvaraRadera