onsdag 13 februari 2013

Omkullkastad dag

Idag har jag köpt nytt schampoo och balsam... Endast för att det jag köpte förra veckan, från Schwarzkopf, luktar dansk herrparfym och det därför har det sagts på jobbet att jag "vänslas" med dansken. De misstankarna ska nu tvättas bort med nytt schampoo som doftar härligt av äpple och blommor...

I alla fall... på jobbet idag fick vi slänga oss iväg till Linköping och hämta en bil som någon ställt, med nycklarna i, på en åker och sen ringt och sagt att den står där om vi ville ha den. Inte planerat alls och jag var inte jättepeppad att kasta mig iväg - jag hade annat att göra, tyckte jag.

Istället fick jag köra en Saab 9-5... utan värme... i massa minusgrader... utan radio... och med en motor som lät som en blandning av en Harley med avsågat avgasrör och ett reaplan. Intressant!

Imorgon står Uppsala och Rimbo på schemat och jag måste lägga mig tidigare för att orka vara på kontoret i tid för avfärd. Min förhoppning - eller rättare sagt mitt KRAV för att följa med är att jag får köra den alldeles nya Honda CR-V'n och inte nån 12 år gammal Nissan Micra! Jag ska med så tydligen är mina krav godkända...

1 kommentar: