söndag 23 juni 2013

Fest i cirkustält

Midsommar har förlöpt utan några öron- och svanslösa grodor för vår del. Vi åt lite kallrökt lax och färskpotatis på midsommarafton, men annars kan jag nog säga att vi varit fantastiskt otraditionella den här helgen. Sovit, vilat och bara varit - och det har varit både välbehövligt och skönt!

Igår begav vi oss dock till Karlstad för att vara med på syster ysters 50-års fest. Hon fyllde i mars och vi gratulerade henne då, men nu hade hon en lite större fest för släkt och vänner. Känner eller har träffat i princip alla som var där och det var lite roligt att träffa dem igen - i ny uppdaterad version. Systerdottern hade dessutom kommit hem från USA för att överraska sin mamma och henne var det för längesen vi träffade!

Vi började med tipspromenad innan vi käkade, drack kaffe och flera, underbara, tårtor!



Tyvärr är min höft fortfarande ond pga inflammationen i höften och benet, så mot slutet av kvällen var värken så distraherande att jag inte riktigt orkade koncentrera mig på vad folk sa och vi påbörjade resan hemåt.

Hittade ett par snygga byxor/byxkjol som jag hade på mig med en knytöverdel och kände mig smal och snygg hela kvällen.

Idag for maken iväg till Skavsta för att hämta en kompis från flyget och jag passade på att städa och tvätta lite, men sen sa kroppen ifrån och nu ligger jag i soffan med laptopen på magen och väntar på att smärtkaramellerna ska kicka in.

   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar