onsdag 10 juli 2013

Skattjakt i trädgården

Vet inte vad som hände med typsnittet i förra inlägget...? Det kukade i alla fall ur rätt rejält! Fult som stryk och jag kan inte ändra det! *surar*

Just nu sitter jag ensam på kontoret och lyssnar på min mage som muttrar och pratar högljutt alldeles förfärligt mycket... Vet inte om den vill ha nåt eller om den är onöjd med knäckemackan den fått...

Igår fyllde gubben 35 år och firades med önskemat, chokladtårta och tron att han inte skulle få någon present. Hans föräldrar var väl införstådda med hela planen och hakade glatt på i retandet. "Bilen gick sönder och måste lagas. Vi har varit tvungna att köpa nytt tak. Vill du att vi sätter in en slant på ditt konto eller vill du ha i handen? Du får vänta till lönen kommer i vilket fall."

Jag hade lovat honom en teckning, en puss och en kram för hans önskemål var, som jag uttryckte det, orimliga och han kunde lika gärna bett om 3 miljoner - en iPad eller en vidareutbildning.

Svärmor gjorde Kentucky Fried Chicken till honom för det önskade han sig till lunch, och hennes hemgjorda friterade kyckling är galet god så det var ett bra val av honom. Efter det valde han att få "min" present (det var gemensamt från hans föräldrar och mig)... som var en teckning (nej, jag är ingen konstnär så gör inte narr av kartan), men han fick leta reda på den själv i trädgården på framsidan av huset.


Sen fick han jobba lite för presenterna. Det var nog inte jättesvårt, men han fick inte paketen serverade framför sig bara i alla fall... sen fick han öppna de tre paketen inne. Det första trodde han var en Toblerone, men det var det inte - det var ett SmartCover, det andra var ett skärmskydd och det tredje var hans efterlängtade iPad. Senare beställde jag även ett tillbehörspaket till honom från eBay.


En glad liten make satt sen och la in appar för brinnande livet innan han var tvungen att åka till jobbet.

Tror han var rätt nöjd när dagen var slut...

... och han fick en kram och en puss med!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar