tisdag 31 december 2013

Året som gått

2013 lider mot sitt slut och det är inte omöjligt att jag sover på tolvslaget... det har hänt förut...

Jag försökte komma ihåg vad jag pysslat med under det här året, men minnet är inte det bästa och vissa saker jag tror mig minnas är från 2012, så jag har tagit hjälp av bloggen. Ser en tydlig linje mellan alla månader... en sysselsättning som verkar vara central hos mig...

I januari shoppade jag, var trött på allt och alla, vägrade åta mig ett jobb, buzzade, wrappade, grät till Magnus Ugglas "Jag och min far", tvingades avliva en av katterna pga sjukdom, wrappade ännu mer, skickade gubben till hans föräldrar för att få lite egentid, hade ont i kroppen och åt semlor.





Februari bjöd på en mycket ilsk dam som skällde ut en idiot-kund, ännu mera wrapping (undrar om det är därför EM Möbler inte längre finns kvar
 som gratis-wrapp?), hämtat bilar lite här och var, haft en 5-åring som GPS, var i Karlstad och jobbade och åt kurdisk kebab.


I mars kunde jag konstatera att jag ÄLSKADE Wrapp och började månaden med att shoppa med mina gratispresentkort, var barnvakt, scannade diabilder, målade naglarna med magiskt nagellack som ändrar färg som en "humörring", gjorde chokladpraliner, köpte vita jeans, bakade kakor, köpte en Hackefors-servis i en säljgrupp på Facebook, gjorde storkok, ballade ur och gjorde underliga miner, blev lurad av Electronova, var på jobbfest och drogs med på alla möjliga ställen som inte var för mig och buzzade Oral-B tandkräm samt Flux munskölj.



När april kom var jag beroende av Yankee Candles och köpte fler, tröttnade på vinterslask och önskade sommar, var hos revisorn, for till Kalmar, Karlstad och Säffle, "doftkodade" hemmet med Yankee Candles, firade bröllopsdag på indisk restaurang, hittade e.l.f (EyesLipsFace), fick en tebryggare och lagade lammfilé.



Maj var lite av en helvetesmånad, kroppsligt och själsligt, min (dåvarande) läkare visade sig vara helt dum i huvudet, var på Bruce Springsteen, fick svinkoppor, fick handikappsersättningen godkänd och avslutade tragiskt med ett dödsfall.


I juni var jag på fotboll i Barcelona, träffade Francesco Totti på stan, hittade en ny favorit från e.l.f, var på brorsdotterbröllop, hade en kraftig inflammation i höften/benet, firade systers 50-årsdag (en andra gång) och kunde än en gång konstatera att min (dåvarande) doktor var ett pucko.




Juli var en liten mellanmånad... jag tog en spontantur till ett annat land, över en natt, ordnade en skattjakt för gubben som fyllde år, påbörjade utredningen hos Smärtkliniken, pallade vinbär och krusbär och tillbringade kvällarna på balkongen.


I augusti var vi i Karlstad för shopping, systerbesök och amerikansk fotboll, det kom fler paket från e.l.f (förstår inte att postmannen är så snäll hela tiden), lackade ur på hela världen, bröt ihop, flög iväg, var borta ett tag i annat land, alldeles på egen hand - njöt av det och försökte sen samla ihop mig.



September började som ett lågvattenmärke men steg med tiden, var på Smärtkliniken flera gånger, firade 2 år som GBP-opererad, somnade med en Kinder Maxi i handen och vaknade med choklad över hela ansiktet och inkletat i håret, shoppade och fyllde år.

I oktober gifte sig broder och jag var hundvakt, jag bakade, en och annan bok blev läst, arbetsterapeuten var hemma hos oss och visade sig vara en mycket förvirrad, sorglig människa, postmannen kom med ytterligare ett paket från e.l.f, jag avslöjade hur väl jag använde mig av fasader, fick bostadsanpassning, köpte nya sängbord, bröt mig in i en bil, var på Jankas Blågräs och svimmade hos revisorn.



I november tog jag med svärmor och gubben till kyrkogården på Allhelgona, var på ett event på IKEA och köpte en ny hallampa, hamnade i en galet lång kö på vårdcentralen, köpte tofflor, var på en vacker begravning och fick papper på att jag har ont och inte är missbrukare.



I december fick jag nöjet att öppna en adventskalender - en tekalender och hade att göra varje dag fram till julafton, konkade hem en (skittung) byrå, författade ett bittert brev och ett ännu bittrare Facebookmeddelande, träffade min sjukgymnast, åt god mat, bakade, var på julfest med jobbet, firade julafton med släkten, shoppade och fick möjligheten att prova MedCoat.





Om jag ska göra en sammanfattning av dessa månader får det väl bli att det mesta gått i shoppingens tecken. Jag älskar tydligen att handla saker, särskilt om det är "gratis", med Wrapps eller när jag kan göra fynd på annat sätt. Året har dessutom varit en verklig berg- och dalbana både kroppsligt och själsligt.

Inför 2014 hoppas jag på lite jämnare humör, gladare dagar, mindre värk och... kanske... mindre shopping, men det sista tror jag är kört redan!

God fortsättning till alla! Önskar Er allt gott - kramar, karma och kärlek!

 

1 kommentar: