måndag 14 juli 2014

Makeriet Örebro

I fredags hade vi bokat bord på Makeriet i Örebro.

Förväntningarna var höga för folk och pratat upp det stället så mycket!

Det började bra, eftersom jag redan från början är en "besvärlig" kund - redan vid bokning. Jag äter ju inte mycket och maken är också gbp-opererad, även om han klarar av att äta mer än mig.

Vi fick en bokning med ett bord som skulle passa våra speciella behov och löfte om att dela på de rätter vi önskade - toppen! Det plockade de pluspoäng på...

Restaurangen är snygg, bemötandet trevligt och personalen verkade glada och pigga - det är viktigt för mig.

Man sitter dessvärre i fåtöljer, som inte passade min kropp alls och jag tyckte man satt i konstig ställning eftersom bordet då blev för högt, så jag hade rätt ont i ryggen när vi väl ätit klart.

Vi började med en förrätt - "Rökt anka med kimchi och jordgubbar". Salladen var god men den rökta ankan smakade inte mycket.


Till varmrätt valde vi en ryggbiff, 350 g, med sommargrönsaker, vitlökssmör, pommes, sommarsallad och rödvinssky - vilket var okej. Vi fick två byttor med pommes, vilket var bra för den första som kom in var alldeles mjuka och sladdriga och så vill jag INTE ha mina pommes! Så vi åt båda ur den andra skålen. Köttet var perfekt stekt, men saknade smak, enligt oss båda. Rätten var okej, men tyvärr... det smakar mer om man köper en lunchbiff på Jensens för 49:-

Vi hade högre förhoppningar så tyvärr drogs de ner av att det verkade smaklöst och trist.


Efterrätten blev en chokladfondant med jordgubbar. Den var också okej, men inte mycket mer...

Nej, tyvärr kommer vi nog inte gå tillbaka till Makeriet. Kalaset gick på drygt 800:- och då hade vi ju bara beställt för 1 person, så hade vi betalt 1600:- för två fulla portioner hade jag varit skitsur! Jag tyckte verkligen inte det var värt pengarna!

Makeriet känns hypat och uppblåst till proportioner de inte lever upp till! Synd... vi som gillar att äta ute...


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar