tisdag 15 september 2015

Massa uppdateringar

12 september var det 4 år sen min GBP operation... men... på grund av graviditet har jag gått upp några kilon jag inte orkat ta tag i än, för min lille plutt är viktigare än allt annat. Det är inte massivt många kilon och inget som oroar mig, men jag ska ta tag i det och skärpa till mig!

Med lille plutten då...? Tiden går jättefort! Han växer och utvecklas något enormt. 3 tänder växer i hans mun, han skrattar, busar, sitter hellre än ligger, är intresserad av sin omvärld och älskar "Tinga tinga - sagor från Afrika" som vi kikar på via SVT Play (egentligen är favoriten Teletubbies men mamman tycker det är själsdödande så Tinga tinga får det bli). 


Vi går på babymassagekurs på torsdagar. Första gången skrek han sig igenom hela passet eftersom det är förlagt till hans sovtid på förmiddagen. Andra gången hade jag fått honom att sova en hel del innan så då gick det riktigt bra och han blev ledsen och trött lagomt till fikat då han även somnade. 

På torsdag är det tredje tillfället och jag hoppas kunna få honom att sova en del, innan, även då. 

Vi har även börjat på babysim. I söndags var första gången och han ÄLSKADE det! Jag trodde att han skulle gilla det eftersom han stortrivs med att både bada och duscha hemma och det gick superbra! Inget gnäll eller nåt... förrän vi skulle gå upp och in i omklädningsrummet. DÅ tyckte han att jag var dum som inte lät honom plaska mer och höll en högljudd konsert för alla i omklädningsrummet.


Att försöka duscha, torka sig och byta om i ett omklädningsrum, i en simhall, med en liten bebis, var en ny upplevelse - tur att jag får göra om just det momentet ett antal gånger till (ironi). Jag tror jag var mer svett när vi kom därifrån än en varm sommardag. Det blev en dusch hemma för mig sen istället.

Bubbisen somnade i bilen hem ca kl 17.30, vaknade hemma i 45 min och sov sen till kl 4.20! Att simma var visst en smula utmattande...

I måndags hade jag bokat in mig på floating på SpaHuset och Miro skulle för första gången vara hos farmor och farfar helt själv, utan mamma och pappa. 
Det var jätteskönt att ligga och guppa i saltvattnet i det där "ägget". Jag somnade lite av och till och kroppen slappnade av så mycket en EDS-kropp nu bara kan slappna av. Bokade en tid till för ett försök till, på måndag. 


Barnvaktandet hade gått bra sa farmorn och jag tror henne för han låg snällt och sov när jag kom tillbaka men vaknade strax och då låg han tryggt tyst i sängen och tittade och jollrade lite med sig själv innan han talade om att han ville bli hämtad - det gör han inte om han inte trivs. 

De får ta han på måndag igen och jag hoppas det går lika bra då. Oavsett så kommer jag vara avslappnad...


  

3 kommentarer:

  1. Vad härligt att det gick så bra när grabben var hos sin farmor. Vad kostar den där vattenhistorian som du låg i?

    SvaraRadera
  2. Äsch... Första kommentaren kopplades ju till någe Google+ konto sm jag aldrig använder och inte ens visste att jag hade..

    SvaraRadera