onsdag 15 maj 2013

Jäkla grisar!

Blää!!!

Jag har fått svinkoppor på hakan... Det var en mini-pytte-blåsa först, som jag trodde var början till en finne, men det kliade och har nu växt och halva hakan är full med grisarna. 

Som om det inte räcker, har en körtel under hakan växt till en spelkulas storlek och ömmar. 

Svinkoppor är, för den som inte vet, en smittsam, ytlig, streptokockinfektion, så jag måste vara noga med att tvätta händerna så jag inte sprider det till fler ställen på kroppen, undvika kroppskontakt med andra, helst byta örngott varje dag så jag inte fortsätter smitta mig själv osv...

Svinkul med svinkoppor!

  

1 kommentar:

  1. Usch då... Låter mindre kul. Själv vet jag inte om jag skulle sticka nosen utanför dörren om ja åkte på det... Ia itt om de var på ett så synligt ställe.

    SvaraRadera