söndag 26 maj 2013

Tragiskt slut

Den här veckan har varit ganska hektisk och fylld av spänning...

Flera resor för återtag, runt, runt i vårt avlånga land - det ena underligare än det andra!

Helgen var planerad för shopping. Svärmor, jag och en god vän for iväg, laddade, glada och njöt av det vackra vädret. Allt jag köpte var i stolek 38 och allt passade!!

Vi återvände hem, drack te i solen med maken då livet vändes upp och ner på ett ögonblick då ett tragiskt besked nådde oss. Solen som sken på oss värmde ej längre, strålarna kändes inte, vi hamnade alla i chock och katastrofen var ett faktum.

Jag tog på mig den praktiska rollen och ordnade med massa saker som måste fixas under tiden huset fylldes av människor som ville visa sitt deltagande. 

Jag for som en skållad råtta hit och dit och hann knappt prata med varken svärmor eller make under hela dagen...

Till slut, när klockan var strax över 11 på kvällen gick de sista och jag fick en stund själv med svärmor som inte alls tyckte jag skulle skämmas för att jag inte suttit vid hennes sida - det jag hade gjort var ju bara för hennes skull och vilken annan svärdotter skulle gjort det... Ändå kändes det inte helt bra för mig - jag såg ju hur ledsen och förtvivlad hon var. Funderade även på om jag skulle åkt hem och bytt till svarta/mörka kläder som alla som kom hade - jag hade de jeans och en blå/turkos sidenskjorta och tankarna på slutet av kvällen var... De som kom, och såg mig, kanske tyckte jag var respektlös som var färglad och for hit och dit, istället för att sitta vid svärmors sida. 

Men... idag har det lugnat sig lite... Känslan finns fortfarade kvar.

När jag kom hem, runt midnatt, var vårt hus omringat av poliser och det kändes ganska tryggt att sitta på balkongen i kvällsvärmen, titta på en stor fullmåne tillsammans med blinkandet av blåljus och släppa på tårarna som hållits inne hela dagen.

... poliserna? 

Jo, Stockholms uppror nådde även Örebro i helgen så de var här för att kontrollera så det inte skulle fortsätta kastas stenar, eldas bilar och förstöras i allmänhet... inatt verkade det lugnt här ute i alla fall...

1 kommentar:

  1. Oj, låter tufft vad det nu är som hänt. Men det verkar som om din svärmor inte alls bekymrade sig om vad du hade för kläder på dig så örsök att släppa det du med... *kram*

    SvaraRadera