måndag 13 maj 2013

Rockkonsert med gamlingarna

WOW! säger jag bara! Helt fantastiskt att en grupp där sångaren/gitarristen är 63 år och trummisen 71 orkar hålla igång utan så mycket som en andningspaus i 3 timmar!

Vilken underhållare han är, Bruce Springsteen och hans E Street Band! Och jag är inte ens nåt direkt Springsteen-fan... Vi var där i lördags med min mamma och min mosters man. Mamma tyckte ljudet var för högt (hon fick nog inte i öronpropparna ordentligt), men mosters man njöt i fulla drag och jag och gubben sänkte nog medelåldern en del...

Helt klart värt pengarna, mödan och besväret att ta sig till Friends Arena. En arena som får lite negativt omdöme dock... Det är bara en byggarbetsplats och hissarna fungerade inte riktigt som de skulle, den inhyrda personalen var inte informerade om vilken våning man skulle till i vilken hiss för att komma till framsidan av arenan. Biljetterna hade ett feltryck så vi stod och väntade vid fel ingång i typ 40 minuter innan det kom personal och sa att den andra ingången, 100 m åt höger, var öppen. De utlovade stolarna fanns inte till alla, men det löste sig rätt okej ändå.

Jag är dock tveksam till att åka dit på fler evenemang innan de löst alla logistikproblem, byggt klart och fixat allt som måste fixas.

Bruce var i alla fall imponerande!!



  

1 kommentar:

  1. Har dessvärre hört fler som tyckt samma sak vad gäller logistiken på arenan...
    Tråkigt när det är en sån stor arena.
    Iallafall låter det som om du haft en toppenkväll.

    SvaraRadera