tisdag 6 augusti 2013

Planerar bortavaro

Ligger i soffan och planerar en liten tripp, som jag hoppas blir med mamma, annars får svärmor följa med. En "tjej"-weekend med god mat, mys och shopping... 

Idag hade jag tänkt vara ledig men telefonen ringde som aldrig förut och det höll på att driva mig till vansinne, så dansken fick en rejäl avhyvling när han ringde efter lunch vilket resulterade i att morgondagen blir ledig, fick jag veta via sms - han ville nog inte ringa och riskera reta upp mig ytterligare. På torsdag ska vi till Uppsala och hämta en bil och jag ska åka och hälsa på min "morbror". Tror jag ska baka nåt gott och ta med till honom för han råkar fylla år då dessutom. 

Blir spännande att se vad jag får med från honom den här gången. Mattor vet jag, men han har packat massa påsar också och jag får väl ta med så mycket jag får in i, den för mig, okända bilen som ska hämtas. Ska försöka leta reda på en bok jag minns att jag älskade när jag var liten och besökte moster och hennes man på sommarloven, men det är nog som att leta efter en nål i en höstack, med alla böcker som finns i det huset. 

Fick ett efterlängtat paket från e.l.f idag, men ett till är på väg och är lika efterlängtat! Idag var det rengöring till sminkborstarna, som redan fått sig en omgång och står på tork till morgondagen. Puder och puderfoundation, som kom i grevens tid då det sista användes idag, och en liten palett med 48 ögonskuggor i coola färger - perfekt storlek om man ska resa dessutom!


  

1 kommentar:

  1. Jag äger inte en enda sminkborste. Hittills har jag använt fingrarna till allt utom ögonskuggan och maskaran då... Har ett puder, men kommer inte alls överrens med det. Använt det en gång och nu ligger den bara typ.

    SvaraRadera