söndag 4 augusti 2013

Fishy, fishy

Igår bestämde vi oss för en tur till Karlstad. Maken ville se amerikansk fotboll och jag ville inte det! Så jag åkte till Bergvik och inhandlade massa fisk och skaldjur och fick det omsorgsfullt inpackat i en kylväska med is av en fantastisk fiskhandlare. Han gav mig rabatt och skickade med lite nykokta havskräftor. .

Efter det for jag till en kompis och fikade tills åska och regn drog in över staden och maken fick bli hämtad. 

Vi for till syster yster och åt lite innan vi for hem mot Örebro igen.

Igår var det "fest" på kvällen när vi kom hem med räkor, vitt vin, pilgrimsmusslor och rökt makrill. Idag blev det lax till middag...

Klädvalet igår var tydligen lyckat, för inte bara kompisen och syrran gav komplimanger utan även fiskhandlare sa att jag var fin, somrig och att det passade mig bra! (Kanske inte smickrande för figuren - men såååå behagligt och skönt!)


Till skillnad från idag då jag lufsar runt i en mysdräkt utan avsikt att byta till nåt annat. 


    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar