onsdag 6 november 2013

Återblickar...

Somliga dagar längtar jag tillbaka till restaurangvärlden... att få servera god mat och dryck till glada människor som kommit av egen fri vilja. Inte bli utskälld för nåt som inte är mitt fel. Slippa höra folks oändliga historier om varför de hamnat i den sits de är i nu. Slippa trösta när de gråter för att jag dka ta deras obetalda bil...

Somliga dagar kan jag sakna den där hektiska känslan som kommer när det är fullsatt och köket kämpar för att få ut alla rätter, att man ska se till att rätt bord får rätt rätter, att alla gäster är nöjda och glada, att glasen inte sinar och att stämningen är på topp...

Men... samtidigt... de där långa kvällarna som går in i nätterna och att allt ska städas innan man får gå hem, långt efter att solen gått ner, att fötterna värker för att man varit på språng från tidig morgon till sen kväll utan att egentligen suttit ner mer än nån minut och att det är ganska dåligt betalt får mig att uppskatta det jag har. 

Det var roligt när det varade, men det är ett överspelat kapitel för min del nu. Jag får "jobba" i köket och "servisen" hemma istället...


  
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar