fredag 8 november 2013

Jul på IKEA

Igår kväll tog jag med mig svärmor på ett event på Ikea. De visade årets julsortiment för Family-medlemmar. Det bjöds på lussekatter, pepparkakor, godis och glögg. Alla fick en påse med en flaska julmust och en "Rotera" ljuslykta.


Vi gick runt lite efter eventet och jag köpte tre mjukisdjur som jag la i lådan utanför kassan, till barn som inte får några julklappar i länet eller till barnavdelningen på sjukhuset kanske. För varje mjukdjur eller barnbok man köper lämnar Ikea dessutom 10:- till utbildningsprojekt för barn, oavsett om det är ett mjukdjur för 5:-, 9:- eller mer. Det tycker jag är bra! Katterna fick en liten fickerdocka som ser ut som en trollslända, så 40:- fick utbildningsprojektet och 3 mjukdjur fick barn som annars skulle bli utan julklappar. 


Vi avslutade vår lilla tur på Fyndavdelningen där jag slog till på en taklampa till hallen för 79:-  Har tröttnat på den opraktiska plafondlampan vi hade eftersom glödlampan gick sönder i den stup i ett och jag mpste krångla med en stol, skruva isär hela armaturen för att komma åt glödlampan - jag är inte gjord för att stå och balansera på stolar med händerna upp i luften så länge. Nu blir det betydligt enklare... och dessutom satt det en lampa i redan. Bara att stoppa i sladden och voila! presto! Inte det snyggaste kanske, men praktiskt!


  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar