lördag 16 november 2013

Utmaning - udda saker

Celine har en utmaning där man ska visa en udda sak man har... 

Jag har massor, men valde denna lilla grej. Det är en glasgrej, två bubblor i ett stycke med vätska i. Håller man i ena bubblan trycks vätskan upp i den andra och "kokar" och vice versa. 

Vet inte vad den är till för, om den fyller nån funktion, eller ens hur den egentligen fungerar. Har fått den efter pappa och kan minnas den sen jag var liten då den var minst lika spännande som jag tycker den är idag... 

Har inte sett någon sån här nån annanstans. Har du?




  

2 kommentarer:

  1. Spännande sak, men tyvärr kan jag inte se videklippet, får bara besked att det är privat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Prova igen... Jag hade gjort nåt knas med nån inställning, tror jag.

      Radera