söndag 10 november 2013

Mystery meat-night

En helledig helg, det var längesen...

Igår ägnade jag dagen åt lite städning och tvätt med massa vilopauser i soffan mellan varven. Middagen blev helstekt fläskfilé, hasselbackspotatis och grönpepparsås för det var det snabbaste, enklaste jag kunde komma på med det som fanns i kylen. 

När gubben var på jobbet satt jag i soffan och grät en skvätt till ett program på tv'n som påminde mig om det jag önskar, men inte får, det alla andra har, men jag förlorar... sen samlade jag mig och satte upp en ny fasad. 

Planen jag hade för söndagen var att vi skulle åka till Marieberg och "wrappa", men jag orkade inte så det blev en väldigt lugn dag. Det enda vettiga vi gjort är att ta upp lite grejer i vindsförrådet. 

Middagen idag blev "mystery meat" i en gulashliknande gryta. 

"Mystery meat" kan vara vad som helst eftersom jag är dålig på att märka upp köttet jag stoppar i frysen. Som tur är tenderar allt att vara av bra kvalitet så det är sällan nån fara... Vet fortfarande inte vad det var för köttbit, men det blev gott i alla fall och väldigt mört. Tror inte det var oxfilé jag gjorde gryta på den här gången i alla fall, men såg att det fanns en sån bit med...

Nu är helgen slut, vardagen drar igång igen. Jag har flera turer jag ska på under veckan och på tisdag ska jag dessutom hinna till doktorn och kolla upp vad som felas i kroppen just nu... bakterie, klimakterie eller nån annan "erie"? 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar