tisdag 18 mars 2014

Krockar och slaggaren

Min bil är på verkstaden för bromsbyte runt om, så nu blir jag ett antal tusen fattigare. Att det ska vara så dyrt att vara bilägare. Bilen kostar massor i inköp, försäkringen kostar, skatt och sen alla reparationer och service som behövs... Ett nödvändigt ont för mig.

Har köpt en Grundig elvisp. Den som med hjälp av sitt CV sökte tjänsten som översättare för att den kunde "flytande svenska", ljög! Det är underhållande att läsa bruksanvisningar som säger att man ska använda "slaggarna" och "krockarna" och som "vid en glans" "gratulera mig på köpet". 

Jag är ju lite ordpolis och fick nästan ett anfall av alla sär- OCH hopskrivningar, felaktiga meningsbyggnader och stavfel. 

Undrar om Google translate varit deras bästa vän?!




  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar