söndag 23 mars 2014

Ring in...

Den här helgen har varit blandad - jobb och fri lek...
Fredagen började med en tur till Västerås, två nya Victoria's Secret, massage och avslutades med middag hos svärföräldrarna.


Jag har nu alla möjligheter i världen att lukta alldeles fantastiskt gott! 

Lördagen åkte jag till Karlstad. Hade tänkt investera i en ny, ljus, vårjacka på utförsäljningen, men det var stängt, så det blev bara jobb och sen hem där vi inte gjorde nåt vettigt alls!

Eller, nej, det var inte sant... Jag hade köpt en ny insatslåda till köket och plockade ur alla lådor, torkade ur, sorterade, slängde och gjorde ett mer organiserat kaos av det som tidigare varit katastrof. Nu håller jag tummarna för att det får vara så ett bra tag!


Söndag åkte vi till Marieberg, för jag bestämde mig helt plötsligt för att söndagar är en bra dag att unna sig på, och köpte en guldring... Sen slog köpångesten till och jag övervägde att lämna tillbaka den, men tycker om den och tycker den är snygg, så den får stanna på fingret!



Vi tog en sen lunch på Jensens. Vet att folk klagar väldigt mycket på det stället... att personalen är ointresserad, att det tar lång tid att få beställa och en mindre evighet att få maten. Vad har man för förväntningar på en "Lunchbiff med pommes" man betalar 59:- för? Jag förväntar mig ungefär samma av personalen som om jag köper en Big Mac & co på Mc Donalds. Hade det varit en middag på Slottskällaren för 500:-/pers skulle förväntningarna varit högre, men man får vad man betalar för och för 59:- tycker jag maten är betydligt bättre än hamburgerkedjorna och har överseende med att personalen kanske inte gör vågen för varje kund. 

Orkade i alla fall göra mig i ordning lite innan vi for...


Kvällen bet sig latmasken fast och det enda jag gjort är att måla naglarna... alldeles för sent så jagfått sitta och vänta på att de är torra nog för att lägga sig, utan att riskera vakna med "randiga" naglar. 


Nu ska jag strax gå och lägga mig och se om han, sömnmannen, behagar dyka upp i natt... Han är, ungefär som Jensens personal, ointresserad av mina behov - natt efter natt - den jäveln!


  

  

3 kommentarer:

  1. Men nog är då maten där värd att vänta på tycker jag. Tyckte det var riktigt gott när vi åt där med dig även fast det nu är alldeles för länge sedan.

    SvaraRadera
  2. Svar: Spännande!!

    Ska se vad jag kan få till för bilder under helgen så skickar jag dem till dig. Behöver du headern jag har nu också så du ser storleken?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skicka gärna bilder, gamla headern (om du inte vet storleken på den) och ev andra önskemål. Får jag ihop nåt är det upp till dig om du vill använda den eller ej... Jag tar inte illa upp om du väljer nåt annat istället :)

      Radera