måndag 10 mars 2014

Oh holy crap!

Förra veckan fick jag ett infall, att göra utfall, en hel dag... Det resulterade i träningsvärk, även om jag var motvillig till att erkänna det. 

I torsdags var jag på gymintroduktion hos sjukgymnasten och fick ett träningsprogram för att träna styrka, stabilitet och balans. 

Idag hann jag inte dit innan de stängde så det blev yoga hemma i vardagsrummet istället. Det yogaprogram jag satte ihop nu kommer också att ge mig träningsvärk - det känner jag redan. Det drog rätt bra i vissa muskler och jag har blivit betydligt stelare i vissa muskler, märkte jag också... Det får jag försöka att råda bot på utan att översträcka, vilket är lätt med EDS. En positiv sak var att det lättade lite i bröstkorgen efter så med dessa övningarna kanske jag kan börja andas och få tillräckligt med syre igen...

Imorgon tänkte jag gå och köra programmet på gymmet innan jag åker och hämtar bil med jobbet. Sjukgymnastens gym är sällan/aldrig fullt här så man behöver varken vänta på maskinerna eller oroa sig för vad andra ska tänka om en, som om folk som tränar inte har fullt upp med sitt eget...

Jag har tänk att jag ska komma i form nu! (Om livet, kroppen och sjukdomen tillåter...)

  

3 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Skulle vara super roligt om du ville vara med och tävla i helgens blogg. Kram :D

    http://beccys.com/2014/february/bli-helgens-blogg-2.html#comment

    SvaraRadera
  2. Svar: Ja det är något grymt skönt... Behöver inte längre ha stora tält på mig. I fleacejackor funkar L alldeles utmärkt, M med ibland och en del S om de är stora i storlekarna och har dragkedja...

    Jeans hatar jag numera, men byxorna jag köper funkar L bra. Tunikor e knepigare, 48-50 eller L för det mests...

    Men jag önskar verkligen att jag hade en svart kavaj i L för det är då tusan vad frusen jag blivit. En vanlig luvtröja med drsgkedja i L (herrmodell) så den går ned lite över stussen står också på önskelistan flr ja har bara en. Sen måste jag verkligen köpa trosor för de jag hat faller ab om jag ställer mug upp...

    Enda baksidan jag kan komma på med viktnedgången är att "nya" kläder är dyra och nu får mina behov vänta flr trollen behöver alla skor... Sen har alla stolar blivit något hemsk hårda på senare tid.

    SvaraRadera
  3. Svar: Jadu... jag börjar också så smått att undra vad vi har för grannar... Tex samfällighetens kassör samt ordföranden ställer tex alltid sina bilar på gångvägens lilla vändplan. Det är INGEN parkering. Den finnd för att tex ambulanser skall kunna vända...

    Kanske skulle sätta upp en skylt och be ALLA hubdprommenerare att plocka upp efter hunden och läggs dit en rulle bajspåsar och skriva dit att jag är innerligt trött på att få skiten för att de inte plockar upp efter sina hundar.

    SvaraRadera