lördag 10 september 2011

Förvånar mig själv

Kommer på mig själv med att sitta och titta på kläder mest hela tiden... Jag är ingen modereportage-människa, men jag sitter och kollar på eBay och olika klädföretags klänningar, överdelar och skor. Byxor intresserar mig inte så mycket, de ska mest bara vara där, men överdelar och klänningar!! Jag vill bara sätta mig och beställa massor - men har inte beställt ett enda litet plagg än.

Jag förvånar mig själv, dels med att jag står emot önskan att handla men framför allt att jag sitter och tittar på kläder som en besatt. Jag försöker se mig själv som smal, men kan inte ens få upp en fantasibild i huvudet. Kommer det vara massa överskottshud i ansiktet som hänger som smältande vax och får mig att se 30 år äldre ut? Kommer "övermagen" fortfarande att sticka ut som ett andra par bröst och kommer det vara massa överskottshud på ryggen som får det att se ut som om jag har taxöronsbröst på ryggen?

"Vi tar INTE bort någon överskottshud!" sa de klart och tydligt på informationsmötet och det tänker jag inte tjata om heller eftersom de med viss tveksamhet går med på en titthålsoperation för själva ingreppet och att då tänka sig att de skulle vara villiga att skära upp halva kroppen för att ta bort hud och sy ihop igen är helt otänkbart och med tanke på att jag läker så dåligt är det ingen tilltalande idé heller... men det kanske ändras med tidens gång och när jag har överskottshud från magen som hänger som en tom gammal gubbpung 25 cm ner på låren och nästan slår emot knäna varje gång jag tar ett steg. (Nej, jag tror inte det blir så illa.)

Till julfesten/julbordet/avtackningen av en medarbetare på banken ska jag banne mig ha gått ner nån storlek så jag kan ha nåt snyggt på mig! Snygga skor, kanske med lite klack! Den där snygga jackan jag har plockat fram uppe på vinden! Ett par tighta byxor och en snygg överdel... eller en snygg klänning! Då kanske jag till och med följer med ut efter middagen - vilket jag aldrig gör annars, fast å andra sidan är det rätt skönt att bara åka till hotellet och njuta av stillheten, bli lite bortskämd med en stor hotellsäng helt själv, svala nästan krispiga sängkläder och lite kvällste i lugn och ro.

Strunt samma om jag har överskottshud som hänger som en gubbpung ner till knäna! Skit samma om ansiktet ser ut som smält vax! Vem bryr sig om överarmarna kommer se ut som dåligt utspända segel när jag håller upp armarna! Jag kommer bli smal!! De som sagt till mig, eller om mig, att jag är fet kan få äta upp sina ord för jag kommer att gå ner och de är fortfarande idioter!

Pilutta er!

1 kommentar:

  1. sv - designen är lite skum så ja. Fet stil blir mindre och får mindre teckensnitt och kursiv blir rosa, för ljus. Nog för att jag vill att kursiv stil ändrar färg men inte så ljust.

    Har inte orkat (hittat motivationen) att sätta mig ned och leta i stilmallen efter vart man ändrar de koderna.

    SvaraRadera