tisdag 13 september 2011

I'm back!

Operationen blev av trots att kirurgen och narkosläkaren försökte övertala mig om att avstå det allra sista de gjorde... (helt meningslöst att ens försöka en det kanske inte de förstod).

Operationen startade kl 15.00 och avslutades 17.30 och kl 18.00 var jag klarvaken och hyfsat pigg.

Har inte nämnvärt ont och ryggontet av att ligga i en lite knasig säng irriterar mer än själva ingreppet.

Jag trodde inte jag skulle bli kvar på IVA så länge som jag blev, men de ville ju hålla koll på mig så jag hade övervak av 4 olika sköterskor som alla var väldigt gulliga och trevliga och tyckte jag var oförskämt pigg. De såg inte riktigt meningen med övervaket eftersom jag var uppe och gick lite 4 gånger under natten och inte sov en blund på hela tiden. Blev utskriven från IVA kl 11.00 dagen efter operationen.

Vad roade jag mig med, vaken, hela kvällen och natten? Tja, de hade inte så mycket underhållning att välja på... SVT1, TV4, P4 och en Hemmets Veckotidning. Samtliga alternativ utnyttjades, varvat med total tystnad... eller total kanske man inte ska säga eftersom det pep från maskiner, prover togs 1 gång per timme och det var rörelse runt mig mest hela tiden. Utan dator och mobiler var det en rätt långtråkig vistelse faktiskt, men omvårdnaden går absolut inte att klaga på.

Väl tillbaka på vårdavdelningen har jag fått ny nattskjorta - undrar vem som har designat de här sexiga sjukhuskläderna egentligen? Ny kisspåse har monterats eftersom jag har kateter. Nya prover har tagits och jag har promenerat och puffat i min lilla apparat som ska lösa slemmet i luftvägarna. Sitter nu och suttar på lite vatten och funderar på att ta en promenad till strax. Det är skönt för ryggen att röra sig lite.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att allt gick bra. Nu får du krya på dig så du får åka hem eller vad säger man läka så du får åka hem kanske är bättre ord.

    SvaraRadera
  2. Som jag skrev på fejjan, skön att höra att allt gick bra! Jag är lite avis faktiskt ;) Nu återstår bara grovarbetet då, fast du har ju jobbat på bra även innan så det kommer gå som en balett tror jag. :)

    SvaraRadera