lördag 24 december 2011

Ska du lukta på glöggen, pojk?

Okej... så det var julafton det... Vi blev kvar hemma eftersom det blev ändrade planer med att åka till min syster. Vi åkte hem till svärmor istället och åt lite, men inte julmat. Jag hade med mig en liten julklapp till henne från oss, en till gubben från mig och våra väldigt uppfinningsrika katter gav mig en julklapp...

Hade även hämtat ut en julklapp jag vunnit hos http://phantazia.blogg.se och det var nog en av de mest genomtänkta presenter jag varit med om...


Oerhört välinslaget var det och vi funderade alla på hur många lager olika papper och tejp det skulle vara innan jag kom fram till innehållet. 

I fanns en julpåse med massa spännande innehåll... 


Strumpor behöver man alltid, och jag tittade faktiskt efter några när jag var i affären, men avstod att köpa då (som tur var), ett rengöringsset för ansiktet från ACO (vem behöver inte sånt?), en nyckelring med bits/verktyg (perfekt för mig som tror att jag kan laga allt själv), Kleenex (bra i jultid när man ser på tårdrypande filmer och näsan rinner rent allmänt), isskrapa till bilen (min är faktiskt borta så det var verkligen en lyckträff), en ljusstake med värmeljus (perfekt för mig som älskar levande ljus), kom-i-håg-lappar så man kollar om ljusen är släckta och information om bränder (också bra - för alla), en klubba och en påse skumtomtar (kunde inte kommit mer lägligt och tomtarna är nästan slut redan) och en självklarhet när man mumsat godis - en tandborste! Väldigt genomtänkt rakt igenom! Tack så hjärtligt Celine Naminah!

Nu är julaftonskvällen snart slut för min del och imorgon tror jag bara jag ska ligga i soffan och se på film...

Vad gubben fick av mig? Och vad jag fick av katterna? 

 

Vi fick båda t-shirts från The Big Bang Theory... en "knock, knock, knock PENNY!" till gubben och en med Sheldons favoritsång "Soft kitty" till mig... Jag hade önskat mig en "Rock, paper, scissors, lizard, Spock", men katterna tyckte nog att "Soft kitty" var mer passande från dem. 


2 kommentarer:

  1. *skrattar* Den där rubriken får jag inte ihop med innehållet. Så det kom fram i tid? =) Kul att du uppskattade vinsten. Kram =)

    SvaraRadera
  2. Jag brukar slå in väl då jag postar. Vill ju inte att posten går upp på vägen och sen ska det ju också tåla iaf lite väta utan att bli förstört också.

    Har läst detta blogginlägg i flera dagar nu och blir bara gladare och gladare. Du formulerar dig så underbart härligt. =)

    SvaraRadera