torsdag 1 december 2011

En sockerbagare, här bor i staden

Har nu bakat saffranslängder och insett att varken jag, vårt kök eller vår frys är gjorda för att baka på 1,5 liter mjölk. Det blir galet mycket bröd av så mycket degvätska... tur att en del ska lämnas till grannen och nån längd får följa med till mamma för hon tycker de är himla goda.



Tror jag ska knalla över till grannen direkt faktiskt så får hon frysa längderna själv för här får de inte plats ens med bästa viljan i världen. Nästa år ska jag nog inte åta mig att baka åt andra - fast å andra sidan, nästa år vid den här tiden kanske jag väger 25 kg mindre och inte tycker det är jobbigt att stå och knåda och kavla hur många kilo deg som helst.

3 kommentarer:

  1. Dreggelvarning, borde absolut utfärdas på sådanna här inlägg ju...

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det så, folk blir aldrig nöjda.

    Tack, låtsas-katolik kan man vara ibland. ;D

    Varför så ont?
    Och vad jobbar du med? =)

    SvaraRadera
  3. Haha, samma här, äntligen fann jag en teknik som faktiskt fungerar, lycka till! =D

    SvaraRadera