torsdag 14 november 2013

Galen kö

Idag hade jag ett möte med en uppdragsgivare kl 10. Innan det skulle jag till vårdcentralen och lämna fasteprover, typ järn, glukos och en hel massa annat.

Jag var där i god tid för att hinna till mötet... trodde jag...

Kön var helt galet lång men eftersom det var fasteprover jag skulle lämna skulle det gå snabbare lovade sköterskan i receptionen. Undrar hur länge de andra fick vänta om min väntetid var snabbare...?

Nästan 3 timmar satt jag och väntade. Till slut var jag så hungrig att hela kroppen gjorde ont och jag mådde illa. Det kändes typ som om man kommer till Bilprovningen sista dagen i månaden och alla som missat besiktningen kommit dit för att slippa körförbud. Galet!

Till slut blev det i alla fall min tur och tre stick och sju rör senare var jag klar, men för sen till mötet. Hade dock ringt och meddelat att jag skulle bli sen och bad om ursäkt. Känns oproffsigt att inte komma i tid till ett jobbmöte, men det gick bra och vi åt en god tre-rätters lunch när vi var klara. 

Imorgon ska min bil få vinterskor och sen ska jag förbereda för lördagens lilla äventyr...

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar