onsdag 5 mars 2014

Smakprovning

Jag har inte köpt något mer godis, men äter det jag har kvar hemma. Imorgon ska jag träffa sjukgymnasten för en gym-genomgång och sen är det bara att börja träna lite mer regelbundet. Gjorde utfall hemma i söndags och blev varnad att jag skulle få träningsvärk... trodde inte på det... Jag säger inte att han hade rätt, men jag KAN ha haft en känsla som skulle kunnat förknippas med träningsvärk i måndags - säger inte att han hade rätt dock!

Igår var jag ute på tur igen och på hemvägen stannade vi till i Falköping, på Falbygdens Ost - vilket ost-Mecka! Det blev både en och tre ostar, kex, marmelad och honung. De fina människorna som jobbade där hade ställt ut smakprover på massa ostar och kex också som jag glatt mumsade på, så när jag var klar i butiken orkade jag inte äta ostbuffé i restaurangen utan styrde kosan hemåt igen.


Var hemma runt kl 20, fikade lite godsaker jag köpt och tittade på tv innan det blev dags för sömn.


Idag är tanken att jag ska göra nån variant från Linas Matkasse. De recept som kom i denna provpåse tyckte jag inte om så första rätten "Torsk Bourguignon" dissade jag! Torsk i rödvinssås lät rent otäckt tyckte jag och gjorde en egen variant istället.

Det finns även ingredienser med till en "Färsbiffar med citron- & timjansås". Den såsen skulle passat mycket bättre till torsken, enligt mig, så jag kommer modifiera det receptet med.

Linas matkasse har inte vunnit några nya prenumeranter hos oss med dessa provpåsar. Innehållet är inte prisvärt, recepten inte så fantastiska, svårighetsgraderna stämmer inte alls och grönsakerna som kom den här gången var rätt ledsna... vissa rent oanvändbara.

Jag tycker om att få välja mina produkter själv och har inga problem att hitta på saker att laga, så detta är nog helt fel för oss, men det var kul att testa i alla fall.


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar