fredag 28 februari 2014

Dags att skärpa sig

Det här går inte! Jag måste skärpa mig!

Har gått upp några kilon, mer än 2 men mindre än 10, det är inte okej... Det beror både på kosthållningen och avsaknaden av träning.

Jag har haft ont en längre period och svårt att röra mig, men nästa vecka ska jag till sjukgymnasten och få en introduktion i gymmet och sen är det bara att börja bygga upp de förslappade stackars musklerna igen.

Detta i kombination med ett godisstopp eller åtminstone väldigt restriktivt ätande ska göra att jag går ner tillbaka igen... det gäller ju att förvalta den möjlighet jag fått i och med GBP'n.

Min uppgörelse med mig själv är att jag får äta upp det godis jag har kvar hemma, som jag tycker om, det andra kan slängas, sen köps det inte mer. Nötter är okej och sesampinnar, om jag vill ha nåt att tugga på. Har jag bestämt mig så har jag och då kan jag bli ganska envis.

Maten behöver vi inte göra några större förändringar på, men jag måste bli noggrannare med frukosten. Nu äter jag inte frukost förrän jag kommit till jobbet och då är det egentligen mellanmålsdags, så jag missar ett mål egentligen hela tiden.

Måste tvinga i mig mer protein också istället för potatis, bulgur eller grönsaker. Det får nog bli bönor igen till kvällsmat och en extra bit av köttet som lagas. Tycker att jag är hungrig mest hela tiden och det kan ha med att göra att jag äter för lite protein. Det kan även göra att man får ett större sötsug, så större proteinintag kan hjälpa dubbelt för mig.

Vätska är jag dock duktig på... får nog i mig mellan 1,5-2 liter isvatten varje dag, plus 1 liter te.

Mina "Herlige Sutter" från Malaco/Red Band ska jag dock göra slut med nu! Mitt förhållande till dem är inte hälsosamt - nästan så det övergår till rent osunt och sinnessjukt. Man ska inte ha ett kärleksförhållande till godis där man nästan hugger handen av maken för att han kommer för nära påsen... inte okej... tydligen...


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar