söndag 9 februari 2014

Söndagsmorgon

Vaknade för tidigt för en ledig söndag, men låg kvar i sängen och väntade på att klockan skulle bli åtminstone 8 så jag kunde börja städa...

Nu är klockan strax efter 10 och jag har suttit i soffan en stund och ätit frukost och druckit te. Allt är städat, dammsugit, torkat och plockat. Badrummet fick en extra liten sväng med trasan eftersom jag såg fläckar på kaklet, som nu inte är kvar. 

Ingen direkt storstädning, mer underhåll och säkert skulle ett städfreak hitta saker att anmärka på, men jag skulle utan problem kunna släppa in oanmält besök... om det inte vore för hur jag ser ut själv ;)

Igår var jag och hälsade på hos bror med fru och deras nya lilla bebis, Lisa. Ett mycket tyst och lugnt barn (än så länge), så liten hon är - lika söt som alla andra bebisar. Mina syskon och syskonbarn gör fina barn!


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar