tisdag 4 februari 2014

Linas Matkasse

Igår fick jag hem Linas Inspirationskasse som jag Wrappat till mig.

Om jag ska ge en första recension/reflektion på detta så var det ju fina råvaror. Grönsakerna var fräscha, utom den lilla tomaten som såg ut som den blivit misshandlad. Det ska bli spännande att testa detta, men... jag tror inte jag kommer fortsätta med detta som prenumeration, för hade jag betala ordinarie pris för denna leverans hade jag blivit rätt besviken på innehållet - det motsvarade inte ordinarie pris tycker jag!

Idag ska jag prova Saffranspaella med kyckling, kräftstjärtar och chiliaioli.



Konceptet som sådant är ju bra, men priset motsvarar nog inte mina förväntningar, och jag tycker faktiskt om att välja mina egna grönsaker och köttbitar i affären.

Funderade även på om det är något man verkligen inte gillar i matväg och det är nåt sånt varje dag, då kan ju lätt en hel veckas mat kännas bortkastad - det problemet har vi inte riktigt hemma eftersom vi gärna testa allt möjligt och inte är så kinkiga, men om man är en barnfamilj så tror jag det kan vara besvärligt - och dyrt!

Hade dessutom fått ett brev, lite otippat, från Celine, med en sjal/halsduk. Om hon tillverkat den själv eller ej vet jag faktiskt inte - men tack så hjärtligt! Den är jättefin och i härlig färg! 


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar