lördag 15 februari 2014

My husband does my makeup challenge

Bad idea, tjejer!! Killar i allmänhet, och min man i synnerhet, är inte så flinka med smink och sminkborstar!

Han fick ett urval av produkter och borstar på en bricka - valet blev sen hans, utan guidning. Det fanns allt för att få till en naturlig vardagslook, som man kan ha när man jobbar, till exempel.


Allt, vissa eller inget, fingrar eller borstar, det var upp till honom. 

Resultatet följer nedan...

Vi började med ett rent ansikte, utan minsta lilla smink - hans canvas att göra mästerverk på.


Efter studerande av förpackningarna valde han att "lägga" en primer, i hela ansiktet... Kändes sådär jag brukar välja att lägga den på "problemområden", runt näsan till exempel, men det här var hans val och jag sa inget om det.


Sen tog han en Tinted Moisturizer med SPF 20 till hela ansiktet och ner på halsen (fick känslan av han försökte göra en ombre-effekt på huden) och avslutade med en Flawless Foundation med samma "smosh-teknik" som innan - alltså gnugga in det med fingrarna. Vem behöver borstar??!


Efter detta valde han en Kabuki-borste och gick lös med Bronzern. Inte för att lägga skuggor eller kontur... vet faktiskt inte hur han tänkte, men det gnuggades in häftigt i delar av pannan, på kinderna och ner på halsen, men han jämnade inte ut det något vidare.

Han lyckades greppa en stor ögonskuggsborste också och ögonbrynsfärg som han generöst borstade in i brynen. Försökte han skapa ett uni-brow?!


Som om det inte vore nog med färgen han borstade in tog han även en kajal och markerade ögonbrynen väldigt mycket. Jag hade kanske valt att göra den bredare delen av brynet där det faktiskt är bredare och inte tvärtom, men som sagt... detta var hans val.


Han valde även ögonskugga och jag började ana oråd när han säger "Oj! Det var en bra nyans... om man jobbar på ett horhus i bortre delen av Ryssland!"


Jag önskade mig en vardagssminkning och jag vet inte om jag antingen måste omvärdera mina vardagar eller om han misslyckades...?

Eyeliner hoppade han över - vilket jag, av självbevarelsedrift, tyckte var bra. Jag uppskattar mina ögon OCH synen och vill gärna ha den kvar. Hans handlag med det andra var inte direkt lätt, om vi säger så.

Mascara lyckades han få på i alla fall... mer på kinderna än fransarna, men nu ska jag inte vara så petig. Detta var, förmodligen, första gången han sminkade någon och får han träna några gånger, kanske, det kan bli nåt resultat som duger i krig?

Han hoppade också helt över puder och rouge/blush... men ärligt... vet inte om mer färg och gucka hade hjälp i det här fallet, så hans val var kanske rätt?


Vi hade tänkt gå ut och äta och jag vill inte verka otacksam... inte på något sätt... men... jag gick och tvätta av mig detta innan vi gick ut och la en vardagsmakeup själv. Överväger dock att testa hans version till jobbet till veckan och se om det tas emot på ett bra sätt... Det är lite fläckigt, men om man går över med en borste, eller två, så var basen inte helt illa. 


Det var ett roligt försök i alla fall och jag vet att andra som gör detta filmar och lägger ut på You Tube, men dels gillar jag inte att höra min egen röst och dels hindrar min stolthet mig lite... (som om detta är bättre för stoltheten, men skit samma)

Överväger att göra "No mirror makeup challenge" också och se om jag lyckas bättre än maken när jag sminkar mig själv, utan spegel.

  

1 kommentar:

  1. Jo det stämmer u att Mary Kay är ganska dyrt men produkterna är bra och dryga. Dessutom köper ag ju inte "grisen i en säck" utan jag får ju möjlighet att testa allt innan jag köper det.

    SvaraRadera