söndag 15 februari 2015

Tröttmössa på...

Vad har jag gjort sen sist?

Tömt klädkammaren och sorterat innehållet i flyttlådor som nu, äntligen, kommit upp i förrådet. Klädkammaren är nu istället hem till allt vi köpt till bebisen - vagn, matstol, kläder, sängkläder, leksaker mm... och våra kläder som vi inte använder dagligen, typ finkläder. 

Jag gick in i "projekt klädkammaren" med massa energi. Den tog slut. Jag saate mig i soffan. Tittade på förödelsen av allt som låg utspritt i fina berg i hallen och en bit in i vardagsrummet och övervägde att lägga ner projektet, klättra över bergen och låta allt ligga där det var, men kom väl till slut in i en andra andning och slutförde. Det krävdes många pauser för magen sa ifrån när det blev bökigt och tungt. 

Vagnen och matstolen har kommit och vi är nöjda med båda. 

Jag har även städat, tvättat och strukit gardiner, hängt upp och grejat men allt tar ofantligt mycket energi så tröttmössan åker på väldigt snabbt och jag får lägga mig och vila. 

Självklart har jag även ett jobb att sköta och ett liv att leva, så mellan livet, en aktiv krabat i magen, jobb och allt annat kanske bloggandet blir lite lidande, men bloggen är ju för min egen skull - finner någon annan nöje att läsa den är det väl roligt, men i första hand är den för mig själv. 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar