måndag 19 oktober 2015

5 månader

Uppdatering av bloggen suger, men... jag är fullt upptagen av att njuta av min lilla bebis. Tiden går extremt fort och han är redan 5 månader.

Idag var vi på 5 månaderskontroll på BVC och även denna gång gick det galant! 

Han väger nu 7300 g och är nästan 66 cm lång. 

Han vänder sig från mage till rygg, plockar upp saker som intresserar honom, flyttar saker mellan händerna, sitter med stöd, äter mat och gröt med god aptit och är sällan still. Att hoppa upp och ned i knät med min eller pappas hjälp är jättekul och munpruttar får honom att kikna av skratt! 

Min favoritmugg från Indiska är oerhört fascinerande och gör honom galet exalterad och böcker är bland det bästa som finns när vi läser. 

Förutom att väga, mäta och gå igenom färdigheter så fick han uppföljningsdosen av de vaccin han fick vid 3 månaderskontrollen. Två BVC-tanter med varsin spruta räknade "ett, två, tre!" och stack honom. Han skrek, jag sa att han var duktig, ena sköterskan pep iväg, han var stött och sur en stund på "tant Karin" men det gick över och vi var alla vänner när det var dags att gå. 

Kvar lämnade vi massa blöjor, kläder och leksaker som BVC-tanterna får ge dit det gör bäst nytta. De gör ju hembesök och vet säkert vem som behöver. Vi var nämligen i Norge för en dryg vecka sen och köpte nya blöjor och passade då på att även köpa lite för att ge bort. 

Tror på att man hjälper när man kan, så får man hjälp i nöd...



  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar