torsdag 18 april 2013

En 5:a på 4:an

Igår, på vår bröllopsdag, fick jag, ÄNTLIGEN, hem min nya mobil! Det blev en iPhone 5, trots att jag har en iPhone via jobbet som jag egentligen lika gärna skulle kunna använda, men jag vill inte ha massa privata samtal och sms till den i tid och otid - eftersom jag måste svara i den när det ringer. Bättre att ha en privat också och jag förlängde mitt abonnemang och valde en vit 5:a.

Har lagt in några av de appar jag använder mest, fixat en färgglad liten bakgrund, men misstänker att den kommer bli lika fullsmetad med bilder och appar som både jobbmobilen och iPaden är, inom kort... 


Så... 4 år har han stått ut som gift med mig - han förtjänar en medalj! Men det fick han ingen... däremot åkte vi och testade en ny (för oss i alla fall) indisk restaurang som hette Khana Khazana. Himla god mat och bra service! Jag skulle, så här i efterhand, kanske tänkt på att säga att jag är GBP-opererad så de inte trodde att jag inte gillade maten, men jag bad att få med resterna hem i alla fall...

Vi valde en "Mixed Sizzlar" - som var grillad fläskfilé, kycklingfilé, räkor, pilgrimsmusslor och grönsaker. 


En Rogan Josh - som är en mild lammgryta toppad med yoghurt. Vitlöksnaan och ett färskostfyllt bröd, Papadams, lite olika dippsåser, såser till det grillade och kumminris. 


Vi blev mer än mätta och nöjda och det blev ju dessutom mat kvar. Med dryck och allt vi åt hamnade vi runt 350:- så jag tyckte det var ett helt överkomligt pris dessutom! Dit går vi gärna igen!


Efter middagen for vi en sväng förbi hos svärföräldrarna och fikade lite innan kvällen avslutades i soffan med isvatten, några godisbitar och Grey's Anatomy.

  



2 kommentarer:

  1. Och jag för min del upptäckte att jag inte längre kan få tag i en Samsung Galaxy SII via Elgiganten. :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför? Har modellen utgått eller vad beror det på?

      Radera